Diana hercegnő talán, ha az eredeti tervei alapján szervezte volna a napját, még ma is élne, állítja volt sofőrje.
Az egész világot megrendítette, amikor 1997. augusztus 31-én Diana hercegnő életét vesztette egy tragikus autóbalesetben, Párizsban. Nagyon fiatal volt, csupán 36 esztendős. Egy csapat lesifotós követte a járművet, amelyben a hercegnő, egyiptomi párja, Dodi Al-Fayed, testőrük, Trevor Rees-Jones, illetve sofőrjük, Henri Paul ült.
Miután bekövetkezett a szörnyűség az Alma rakpart közúti aluljárójában, egyedül csak Trevor Rees-Jones élte túl. A mai napig számtalan összeesküvés-elmélet lát napvilágot arról, pontosan miért kellett megtörténnie a balesetnek, sokan abban hisznek, direkt gyilkolták meg a hercegnőt, sőt, Dodi édesapja, Mohamed Al-Fayed nyíltan vállalja a véleményét azzal kapcsolatban, hogy itt politikai gyilkosság történt. Mások viszont nem élnek azzal a gyanúperrel, hogy szándékosság keze van a dologban, szerintük a balszerencsének tudható be a tragédia. Diana egykori sofőrje, Colin Tebbutt nyilatkozott a The Daily Mailnek a balesettel kapcsolatban. Mint kiderült, azon a szörnyű napon Lady Dinek nem is Párizsban kellett volna lennie.
A hercegnő volt sofőrje, Colin Tebbutt a brit lapnak adott interjút a szomorú eseménnyel kapcsolatban, a férfi elmondta, az eredeti tervek szerint Diana már augusztus 28-án visszatért volna Londonba, ám sajnos pont akkoriban a brit Tory Párt - vagy más néven a Konzervatív Párt - politikusai negatív kritikával illették Wales hercegnőjét azért, mert a taposóaknák betiltása ellen kampányolt.
- A tervek szerint nem csütörtökön tért vissza, mert a toryk újra akcióba léptek ellene a taposóaknák miatt. Azzal a csúnya dologgal vádolták, hogy a kampányt a saját imázsának növelésére használta csak, ez viszont nagyon felzaklatta őt. Fel is vette velünk a kapcsolatot, és azt mondta nekünk, hogy egyelőre nem akar megbirkózni azzal a sok gonddal, ami az Egyesült Királyságban vár rá. Inkább a hétvégén jön csak haza - fogalmazta.
Ha aznap csütörtökön tért volna vissza, talán ma még mindnyájan élnének!
Még 1997 januárjában járt Angolában, ahol a taposóaknák azonnali betiltását szorgalmazta világszerte, de a konzervatív védelmi miniszter, Earl Howe szerint a hercegnő rosszul tájékozott a gyalogsági aknák kérdésében, emiatt nem is komolyan vehető a kampánya. Peter Viggers, a párt másik politikusa szerint pedig az előkelőség figyelmen kívül hagyta azokat az érveket, amelyek a taposóaknák mellett szólnak.
Bár 1997 januárja és augusztusa között hét hónap is eltelt, ám a nyár végén megjelent egy interjú Dianával egy francia újságban, amelyben kifejtette, hogy szívügyének tartja a taposóaknák betiltását. A politikába is belement, ami a konzervatívok számára komoly tüske volt, ugyanis 1997 májusában elveszítették a választásokat, a brit nép a Munkáspárt vezetőjét, Tony Blairt választotta meg miniszterelnökükként.
- Az előző kormány reménytelen volt. Szerintem Tony Blair új munkaügyi adminisztrációjával fantasztikus munkát fog végezni - mondta akkor.
Az interjú megjelenése után egy újabb botrány robbant ki, pont emiatt döntött úgy, hogy inkább Párizsban marad még néhány napot. Sajnos ez a döntése az életébe került.
A hercegnő a hétvégén tért volna vissza végül, Richard Kay közeli barátjával zajlott le élete utolsó telefonbeszélgetése.
- Kicsit zaklatott volt, a tervei is félresikerültek. Nagyon vágyott már arra, hogy újra láthassa a fiait - emlékezett vissza a férfi arra, milyen volt Diana hangulata a legutolsó csevegésükkor.
Az autóbaleset után a hivatalos vizsgálat a sofőr alkoholos befolyásoltságát és ebből eredő felelősségét állapította meg végül, nem mellesleg azt sem lehet elfelejteni, hogy egy csapat paparazzo üldözte őket, ami szintén balesetveszélyes helyzetet teremtett akkor.
0 Megjegyzések