„Mindannyian léphetünk nem egyet, hanem akár kettÅ‘t is elÅ‘re. Aki kételkedik, annak álljon itt bizonyÃtékul ez az út” – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök az M85-ös autóút és a Bécsi-Dombi alagút átadóünnepségén tartott beszédében.
Orbán Viktor azzal kezdte beszédét, hogy a hetet Amerikában kezdte, és Sopronban végzi, „minden jó, ha a vége jó”.
„A pesszimistáknak mondom, ha nem jó, akkor az még nem a vége”
– húzta alá a kormányfÅ‘.
Orbán
Viktor arra emlékeztetett, napra pontosan három éve találkoztak
utoljára, hogy megemlékezzenek a száz esztendővel korábbi
népszavazásról, amikor Sopron és a környező falvak megmutatták, mit
jelent a nemzethez való hűség. „Azt is megmutatták az önök elÅ‘dei, hogy
nem szabad beletörődni abba a sorsba, amit idegen hatalmak akarnak ránk
erÅ‘ltetni. DicsÅ‘ség Sopron városának” – jelentette ki a miniszterelnök.
Orbán
Viktor azzal folytatta, hogy a nagyhatalmak a magyarságot a ránk
erőltetett államhatárokkal elválasztották egymástól, ugyanakkor a
magyarság erejét és jövőbe vetett bizalmát mutatja, hogy most is itt
vagyunk, „él nemzet e hazán”.
SÅ‘t, az I. világháború után az ellenségeink úgy döntöttek, hogy a magyarok legyenek kicsik és szegények. Ezt a sorsot mi sohasem fogadtuk el. Mindig azt akartuk, hogy Magyarország nagy és gazdag ország legyen, méltó régi, nagy hÃréhez. Ha elveszÃtjük a háborút, majd megnyerjük a békét. Minden mérkÅ‘zés addig tart, amÃg meg nem nyerjük
– hangsúlyozta a kormányfÅ‘,
aki történelmi tanulságként többek között azt vonta le, hogy „mi,
magyarok mindig rajtavesztettünk, ha civilizációs határvonalakhoz
szorÃtottak bennünket”, Sopron pedig akkor élte története legnehezebb
korszakát, amikor onnan pár kilométerre húzódott a vasfüggöny,
„megtöbbszörözve Trianon minden tragédiáját”.
Orbán Viktor úgy
látja, hogy Sopron térsége nem csak az északot és a delet, hanem a
keletet és a nyugatot is összeköti, itt lépnek át a Kárpát-medencéből az
Alpok vidékére. Ami pedig igaz Sopronra, az igaz Magyarországra is:
csak akkor tud fejlődni, ha képes kihasználni kedvező földrajzi
helyzetét, ha nem elzárja, hanem összeköti magát az őt körülvevő
világgal. Ehhez élénk politikai, gazdasági, valamint fizikai kapcsolatok
kellenek, többek között repterek, vasutak, hidak és utak.
„Mindannyian léphetünk nem egyet, hanem akár kettÅ‘t is elÅ‘re”
A miniszterelnök leszögezte, felteszik Magyarországot a térképre, „nem is akárhova, hanem ahova való, Európa közepére”. 2010 óta 4200 milliárd forintot fordÃtottak közúti fejlesztésre, az M85-össel együtt már tÃz gyorsforgalmi út éri el az országhatárt, ez a szám 2010-ben három volt.
Orbán
Viktor rámutatott: Románia schengeni csatlakozása és az M85-ös átadása
után „összekötöttük a burgenlandi magyarokat az erdélyi magyarokkal”,
ráadásul az út tervezője és kivitelezője is magyar. A kormányfő
megjegyezte, már csak az hiányzik, hogy a másik oldalról is elérjen ide
az autóút „nem bonyolódunk az osztrák belpolitikai események elemzésébe,
de változásokat remélünk ott is”.
Orbán Viktor ezután több
leendÅ‘ útfejlesztést emlÃtett, majd közölte: jelenleg tÃz négysávos
gyorsforgalmi út éri el az országhatárt, ez tÃz éven belül tizenkilencre
emelkedik. JövÅ‘re több mint háromszáz beruházást indÃtanak, és végül
elérik a céljukat: „Magyarország valódi kapcsolódási ponttá,
kereskedelmi és elosztóközponttá válik Európában”.
A kormányfÅ‘ kitért arra is, hogy 2025-ben az a tervük, hogy félretolják a háború felhÅ‘it az égrÅ‘l, és a magyar gazdaságnak is fantasztikus éve lehet. Megkezdi működését a BMW, a CATL és a BYD, elindul a Demján Sándor Program, támogatják a családokat, emelkednek a bérek, sÅ‘t „a következÅ‘ három évben soha nem látott minimálbér-emelés vár Magyarországra”.
Mindannyian léphetünk nem egyet, hanem akár kettÅ‘t is elÅ‘re. Aki kételkedik, annak álljon itt bizonyÃtékul ez az út. Vállaltuk, belevágtunk, és megcsináltuk
– zárta beszédét Orbán Viktor.
0 Megjegyzések