A Lánchíd forgalmi rendjének kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetését tartanánk szükségesnek − hangsúlyozta Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke. Mint fogalmazott, a minden elemében manipulatív „lakógyűlés” döntését nem tartják legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben.
A Magyar
Autóklub fenntartja eddigi álláspontját, miszerint nem támogatja a
személyautó-forgalom teljes kizárását a Lánchídról m− hangsúlyozta
Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász, a Magyar Autóklub jogi és
érdekvédelmi bizottságának alelnöke. Mint ismert, múlt héten, a Lánchíd
újbóli átadásán kérdésünkre a főpolgármester úgy fogalmazott: „az
autósok továbbra sem vehetik birtokba a Lánchidat”, majd hozzátette:
„nincs olyan szakmai szervezet, még a Magyar Autóklub sem, amely
visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét”.
Ezzel
szemben a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke
most hangsúlyozta, hogy ésszerű megoldást az adhat, ha „a közösségi
közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben –
korlátozott autóközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek”.
Kiemelte, hogy a forgalmi rend kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetését tartanának szükségesnek. Hozzátette: a városvezetés döntése nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési hálózata a hidak sűrűségét tekintve eleve elmaradást mutat.
A közlekedési szakjogász kifejtette: a főváros vezetése a fejlett városok autómentesítési példáit igyekszik utánozni, de azt nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési infrastruktúrája – minden szegmensét tekintve – lemaradásban van olyan városoktól, mint Bécs, London és Párizs, amely városok belső folyószakaszát például másfélszer nagyobb hídkínálat jellemzi.
− A Lánchíd kiesésével Buda
és Pest belvárosa három kilométer hosszúságban van elvágva egymástól,
miközben a kívánatos hídtávolság 600-800 méter − részletezte a
szakjogász. Úgy látja, hogy a Szabadság és az Árpád híd várható
felújításával a helyzet bizonyosan tovább fog romlani.
Kiemelte ugyanakkor: a
minden elemében manipulatív lakógyűlés »döntését« nem tartjuk
legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben – írja a Magyar Nemzet.
Mint
ismeretes, a múlt heti átadáson a főpolgármester arról is beszélt, hogy
még mindig várják a kormány hatmilliárd forintos támogatását a Lánchíd
felújítására. Ugyanakkor a fővárosi önkormányzat korábban megállapodott a
kormánnyal: a hatmilliárdos támogatás feltétele, hogy a
gépjárműforgalom teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18
hónapot.
Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek
0 Megjegyzések