A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Kibocsátásmentes repülőkről álmodik a NASA és a Boeing


A Good News Network szerint a NASA és a Boeing összefogott egy kísérleti zéró emissziós utasszállító repülőgép megépítése érdekében – írja a Yahoo News.


A repülőgépet a NASA Sustainable Flight Demonstrator projektje keretében építik meg, és az Egyesült Államok légiereje X–66A-nak hívja. Az X-plane státuszt azok a kutatórepülőgépek kapják, amelyek más repülőgép-konstrukciókban is használható tervek és technológiák tesztelésére szolgálnak, nem pedig gyártási prototípusként.

Az X–66A-t úgy tervezték, hogy javítsa az üzemanyag-hatékonyságot a kereskedelmi repülésben, és ez az első olyan repülőgép, amely arra összpontosít, hogy segítse az Egyesült Államokat a kibocsátási céljának elérésében. A technológia sokat segíthet a kereskedelmi repülés környezetre gyakorolt hatásának csökkentésében.

A Good News Network arról számolt be, hogy az egyfolyosós kereskedelmi repülőgépek felelősek a globális légi közlekedés kibocsátásának csaknem 50 százalékáért, és a National Oceanic and Atmospheric Administration hozzáteszi, hogy a Föld emberi tevékenység által okozott hőmérséklet-emelkedésének 3,5 százalékáért a légi közlekedés felelős.

Más technológiai fejlesztésekkel kombinálva a Boeing új konstrukciója akár 30 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és csökkentett károsanyag-kibocsátást eredményezhet a mai kategóriájában legjobb repülőgépekhez képest a NASA szerint.

Bill Nelson, a NASA adminisztrátora egy sajtóközleményben azt állította: „A NASA-nál a szemünk nem csak a csillagokra fókuszál. Az X–66A segít a repülés jövőjének alakításában, egy új korszakban, ahol a repülőgépek környezetbarátabbak, tisztábbak és csendesebbek, és új lehetőségeket teremt a repülőközönség és az amerikai ipar számára egyaránt.”

Bob Pearce, a NASA Repülési Kutatási Misszió Igazgatóságának munkatársa a következőket mondta: „Ahhoz, hogy 2050-re elérjük azt a célt, hogy nulla nettó légi kibocsátást érjünk el, olyan koncepciókra van szükségünk, mint amilyenekkel az X–66A-n dolgozunk. Az a célunk, hogy bemutassuk, milyen energiatakarékos, károsanyag-kibocsátást csökkentő technológiákra van szüksége a légiközlekedési ágazatnak.”

Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések