A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

A fuvarozók stratégai döntésként értékelik a napidíjemelést


A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary a magyar közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképessége érdekében hozott stratégiai döntésként értékeli a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését.


A két szakmai érdekképviselet hétfői közös közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium bejelentésére reagált, amely szerint az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén háromezer forintról kilencezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra nő.

A tárca hétfői közlése szerint a kormány áttekintette a fuvarozási ágazatban kialakult helyzetet, és a szaktárca javaslatát elfogadva döntött a napidíjak emeléséről.

Barna Zsolt, az MKFE elnöke a közlemény szerint úgy fogalmazott, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium koordinálásával zajló szakmai egyeztetések célja a hazai fuvarozó vállalkozások versenyképességének javítása. A napidíj mellett a kamionstoprend felülvizsgálatáról és a gépjárművezetői képesítési igazolvány (GKI) megszerzésének könnyítéséről is egyeztetnek – jegyezte meg.

Füle László, a NiT Hungary elnöke szerint a napidíjak emelése kiemelt jelentőségű a GDP öt százalékát adó ágazat versenyképességének megőrzése érdekében.

Különösen fontos ez annak ismeretében, hogy a hazai foglalkoztatottak négy százalékát adó, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosító közúti szállítási alágazat szereplői az elmúlt időszakban drasztikus piacvesztést szenvedtek el a nemzetközi és a belföldi szállítási szegmensekben egyaránt – tette hozzá.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások mintegy hatvan százalékát tömörítő két szakmai érdekképviselet többször is felhívta a figyelmet az alágazat működését negatívan befolyásoló tényezőkre, köztük a közúti szállítást szabályozó EU-s mobilitási csomagra, a koronavírus-járvány, az orosz–ukrán konfliktus nyomán fellépő üzemanyagár-növekedésre és a sofőrhiányra.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések