Az építési és beruházási miniszter tegnap Debrecenben tartott előadást.
A vidék az első, a vidéki beruházások, építkezések, közlekedésfejlesztések támogatása – ezt Lázár János építési és beruházási miniszter mondta tegnap este Debrecenben, a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett gazdasági fórumon. Az MTI beszámolója szerint, a tárcavezető kifejtette, hogy
az állam beruházási politikájának a gazdasági növekedést kell szolgálnia. Beruházási miniszterként azzal kezdte a munkáját, hogy nem alapköveket helyezett el, hanem alapköveket szedett fel: 302 beruházást függesztett fel a kormány az idén, 2140 milliárd forint értékben. Ez a háború rezsije a beruházások frontján Magyarország tekintetében.
Kiemelte, hogy csaknem 10 milliárddal euróval nőtt hazánk gázköltsége idén, valamint a befejezésre váró beruházások szinte mindegyike forráshiánnyal küzd.
351 ilyen beruházás van az országban, 3410 milliárd forint költséggel, miközben az építőiparban 15-20 százalékos áremelkedés volt, vagyis 500-600 milliárd forint forráshiány keletkezett a most folyó beruházásoknál.
Lázár János elmondta azt is, hogy alapvető változás lesz a fejlesztéspolitikában, ugyanis
számára a vidék az első, a vidéki beruházások, építkezések, közlekedési fejlesztések támogatása. Ennek érdekében két törvénycsomag előkészítése zajlik, ami teljesen átrendezi a magyar gazdaság rendkívül sérülékeny építőipari szeletét, amely 400 ezer embernek ad munkát.
Készül egy beruházási kerettörvény, melynek legfontosabb célitűzése a miniszter szerint, hogy folytassák az állami fejlesztéseket a közjó érdekében, jobb legyen az állami beruházások előkészítése, azaz
magyar alapanyagból, magyar szaktudással, magyar munkából, magyar profit szülessen.
Kitért arra is, hogy a teljes magyar építési szabályzatot felülvizsgálják majd a szakmai szervezetek bevonásával, valamint dolgoznak majd az akadályok és a bürokrácia lebontésén is.
Lázár János beszélt arról is, hogy erősíteni kell a magyar vállalkozások versenyképességét, hogy a magyar építőipar Magyarországon belül is megállja a helyét, azaz szerinte
nemcsak magyarnak, hanem jónak is kell lenni.
Szerinte az is lényeges cél a jövőre nézve, hogy a helyi közösségek nélkül ne lehessen dönteni a beruházások sorsáról.
Szóba került a leköszönő technológiai és ipari miniszter, Palkovics László is (akitől megkapta Lázár János minisztériuma a közlekedés ügyét), aki a tárcavezető szerint sokat tett Debrecenért.
Lázár János szorgalmazza azt is, hogy összevont közlekedési megyebérleteket vezessenek be. Elmondta,
Budapesten és agglomerációjában havi 9500 forintos bérlettel 40-45 ezer járatot lehet igénybe venni, ugyanennyi pénz például Hajdú-Biharban tíz kilométer megtételére elég.
A Debrecent érintő terve közül a tárca programjai közé emelik a keleti elkerülő út megvalósítását, az intermodális központ felépítését, a Debrecen-Nagyvárad közötti villamosvasút megépítését, illetve szerepel még az elsőbbséget élvező projektek között a debreceni repülőtér kétmilliós forgalmú regionális légikikötővé fejlesztése, és a 47-es főút négysávosítása Debrecen és Békéscsaba között.
0 Megjegyzések