Ezt a 4 ételt jobb, ha messzire elkerülöd!


Az ún. üres kalóriákkal teli ételek – vagyis azok, amik szervezetünk számára semmilyen értékes tápanyagot nem tartalmaznak – az egészséges táplálkozás „rémségei”, melyekről azt hirdetik „egészséges”, holott messze távol állnak e kijelentéstől! Nézzük csak meg, melyekről is van szó!

4. Müzliszeletek, reggelizőpelyhek

Mivel előszeretettel hirdetik és reklámozzák ezeket egészséges köntösbe bújtatva, így laikusként természetesen sokan megveszik, mert olyan sok szépet és jót állítanak róluk. Viszont ha jobban megvizsgáljuk az összetételüket, elsők között találhatjuk a cukrot, a kukoricaszirupot, az olajat és a mézet (bár ez utóbbi egészséges, diéta szempontjából nem annyira kedvező). A szervezet számára hasznos élelmi rostokat azonban nem igazán fedezhetünk fel bennük, ezért ugyanolyan haszontalanok, mintha bármilyen lisztes-cukros pékárut tolnánk magunkba!

Helyette: jobb választás pl. a natúr zabpehely, vagy más ízesítetlen pehely, amit mi magunk ízesíthetünk gyümölccsel, magvakkal, fahéjjal, fehérjével, feldobhatjuk kis chiamaggal stb.

3. Felvágottak, húskonzervek

A felvágottak legtöbbje szavatosságuk megőrzése érdekében sok tartósítószert, cukrokat és állagjavítókat tartalmaz, amelyek segítenek abban, hogy minél több ideig kibírják a boltok polcain. Ezen kívül az összetételük sem túl kecsegtető, ugyanis szinte MINDENT beledarálnak, amit csak lehet! Érdemes megnézni erről egy videót, biztos sokaknak elmegy a kedve ezek fogyasztásától!

Helyette: ha mégis ragaszkodunk a felvágotthoz, válasszunk legalább 70%-os hústartalmút. Bár nem tudom, mennyire lehet hinni a csomagoláson feltüntetett értékeknek, de talán nem hazudnak rá sokkal többet! A legjobb választás mégis az lenne, ha valódi húst használnánk, pl. piacon beszerezhető házi sonkát, szalámit vagy otthon is egyszerűen elkészíthető tojáskrémet vagy májpástétomot, amiben garantáltan olyan hozzávaló van, amit belerakunk!

2. Nem tej alapú tejszínhab

Nem kevesen vannak közülünk, akik szeretik egy finom habos kávéval indítani a napot. Azt viszont tudnunk kell, hogy a növényi tejszíneken kívül vannak olyanok is, amik tejet még csak messziről sem láttak, azonban mindenféle mesterséges adalékanyagot annál inkább és hogy miből készülnek valójában, azt nem lehet tudni.

Helyette: használjunk inkább valamilyen növényi tejszínt vagy ami még célravezetőbb, hagyjuk el ezek fogyasztását, ugyanis a legtöbb tejszín ízvilágát cukorral próbálják feljavítani.

1. „Fit”, „light”, „diab” termékek

E termékek kapcsán ismét érdemes figyelmünket kicsit a csomagolásra fordítani és megfigyelni az összetételét és a tápanyagtáblázatot! Ha összehasonlítjuk sima társaikkal, sok esetben a fit és diab termékekben jóval több szénhidrát található! Nem árt hát vigyázni ezekkel és gondosan megválogatni, hogy mit fogyasztunk közülük!

Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések