A nagy lelépésnek az lett az eredménye, hogy az Index elvesztette olvasóinak majdnem 30 százalékát

A Republikon elemzésében az Index olvasottságát vizsgálták a Dull Szabolcs főszerkesztő kirúgását követő időszakban. Az elemzés során az Index olvasóinak szociológiai és demográfiai jellemzőit, valamint politikai elkötelezettségét vizsgálták - írja a mandiner.hu.

Az eredmények alapján „az Indexet elsősorban a fiatalabb, fővárosi, valamint felsősokú végzettséggel rendelkezők olvasták legalább hetente egyszer. Fontos azonban megjegyezni, hogy a felsorolt jellemzők összefüggnek általánosságban a fokozottabb közéleti, politikai érdeklődéssel, valamint az internetes média fogyasztásával. Az adatok ugyanakkor azt is mutatják, hogy a legkisebb településeken, tehát a falvakban, községekben élők harmada hetente legalább egyszer olvasta az Indexet.

A jobboldali médiában az Indexet gyakran ellenzéki sajtótermékként írják le. A közvéleménykutatási adatok alapján ugyanakkor azt látjuk, hogy a korábban napi kb. 1 millió olvasóval bíró hírportált a kormánypárti szavazók harmada is hetente legalább egyszer olvasta. Jelentősnek volt mondható továbbá az Index olvasótábora a bizonytalanok között is, akik harmada az oldalt rendszeresen, hetente legalább egyszer felkereste” – olvasható az intézet elemzésében.

Továbbá

„a Digitális Közönségmérési Tanács adatai szerint július 23-án, a tömeges felmondásokat megelőző napon a portál napi olvasóinak száma még meghaladta a 930 ezret, egy héttel később, július 30-án viszont már nem érte el a 670 ezret sem. Összességében az látszik tehát, hogy a szerkesztőség felmondása utáni héten a portál elvesztette olvasóinak több mint egynegyedét, majdnem 30%-át.”

Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések