A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Szinetár Dóra üzent minden szülőnek – videó

Kampány indul a cyberbullingban (internetes zaklatás) érintett gyerekek támogatására. Júniusban világszerte megtartják az online bántalmazás elleni napot, általában a hónap harmadik péntekén, de itthon most egy kampány során az egész hónap a cyberbulling elleni fellépésről szól.

Az UNICEF felmérése szerint hazánkban a 10-18 év közötti gyerekek 88% százaléka van fent valamilyen közösségi oldalon. 20%-uk már volt internetes bántalmazás áldozata, 10%-uk pedig beismerte, hogy bántott már másokat online felületen.

A koronavírusjárvány következtében és az iskolabezárások miatt a fiatalok élete még inkább online térben zajlik, így fokozottabb a bántalmazás lehetősége is.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány és az UNICEF Magyarország a Generali támogatásával közös kampányt indít, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet a problémára és rámutasson, hogy a szakértő segítség könnyen elérhető. Fontos üzenet a fiataloknak, hogy rajtuk kívül még milliók küzdenek a világ minden pontján a cyberbullyinggal. A kampány címe is arra utal, hogy nem ők az egyetlenek a világon, akik az internetes zaklatás áldozatává váltak : #nemvagyegyedül.

A Kék Vonal munkatársai, akik a hívásokat és üzeneteket kezelik úgy látják, hogy jelentősen nőtt az online megkeresések száma.

„A gyermekvédelemben dolgozó szakemberekkel együtt arra számítunk, hogy a súlyos esetek június és július során fognak napvilágra kerülni, vagy eljutni hozzánk. A korlátozások feloldásával több lehetősége lesz az áldozatoknak, hogy valakinek be tudjanak számolni a bántalmazásról” – mondta a Kék Vonal szakmai vezetője, Reményiné Csekeő Borbála.

A Kék Vonal alapítványhoz naponta körülbelül 5-6 olyan hívás is beérkezik, ahol a segítséget kérő gyermek fejében már az öngyilkosság gondolata is megfogalmazódott. Ezekben az esetekben általában a gyermek nem csak online, hanem a "valóságban" is bántalmazott.

Az első kampány két évvel ezelőtt zajlott, akkor több mint 100 gyereknek nyújtottak személyes segítséget, az üzenet #nemvagyegyedül, pedig milliókhoz eljutott. Az akcióhoz idén is csatlakoznak hírességek, akik megszólítják a célközönséget a közösségi média segítségével, hitelesen eltudják juttatni az üzenetet a fiataloknak: baj esetén hívják a 116 111-es számot, vagy keressék fel a www.kek-vonal.hu oldalon a chatablakot.

„A netes zaklatás globális szinten milliók életét teszi tönkre és olykor öngyilkosságokhoz, tragédiákhoz vezet. A #nemvagyegyedül kampány első fejezetével a magyar fiatalokat leginkább érintő gyermekjogi témák egyikéről indítottunk korábban fontos párbeszédet. A járványhelyzet következtében erősödő internethasználat különösen sürgetővé tette a folytatást” – fejtette ki az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója, Mészáros Antónia.

„Ha a cyber tér veszélyeire gondolunk, elsősorban még mindig az anyagi biztonságunkat féltjük: nemrég készítettünk egy kutatást, mely szerint leginkább a banki információkat és a felhasználóneveket, jelszavakat féltjük a támadásoktól. Azonban tudatosítanunk kell magunkban, hogy a netes bántalmazás is egy valós és súlyos veszély, amely nem orvosolható egy egyszerű anyagi kártérítéssel. Oda kell figyelnünk gyermekeinkre, erősítenünk kell az online biztonságukat. Nincsenek egyedül – szívügyünk, hogy közösen minél több gyermekhez eljuttassuk ezt az üzenetet” – mondta Árr Mariann, a Generali márkáért felelős vezetője

A kampány első videójába Szinetár Dóra, az UNICEF Magyarország nagykövete beszél az online bántalmazás jelenségéről:


Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések