Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Beszélgetés közben tilos ezeket csinálni

Jó hallgatóságnak lenni a társas kapcsolatokban fél siker: az ilyen embereket jobban kedvelik, könnyebben barátkoznak, szívesebben vannak velük mások, és ez nem csak a magánéletben, hanem a munkában is előnyt jelenthet. Ha valaki nem jó hallgatóság, azt az alábbi jelek apaján ismerhetjük fel - ha képesek vagyunk önkritikusan nézni magunkra, azt is eldönthetjük, hogy mi azok vagyunk-e.
A rossz hallgatóságnak minősülő ember egyik legfőbb ismérve, hogy állandóan közbevág - szinte egyetlen mondatot sem lehet végigmondani a társaságában. Különösen vita közben nehéz megállni, hogy kivárjuk, míg a másik befejezi a mondandóját, de pedig ilyenkor a probléma megoldásához is közelebb kerülhetünk egy kis hallgatással. Aki bagatellizálja mások érzelmeit, az szintén nem jó hallgatóság - gondoljunk csak bele, ha mi mesélünk a problémáinkról,  mennyire zavaró, ha valaki úgy reagál, hogy "annyira nem lehet nagy a baj", vagy "nem lehet, hogy ezt egy kicsit eltúlzod?" Az olyan emberek, akik jó hallgatóságnak számítanak, mindig figyelembe veszik, hogy mindenkinek a saját problémája a legnagyobb.

Hogyan lehetünk jobb hallgatóság?

Ha szeretnénk, hogy jó hallgatóságnak tartsanak minket, kerüljük el azt is, hogy kéretlen tanácsokat adjunk, hiszen sokszor az emberek csak arra vágynak, hogy valaki türelmesen, és ítéletek, okoskodás nélkül végighallgassa őket. Tanácsot akkor adjunk, ha a másik kifejezetten kéri. A testbeszédünkre is  figyeljünk oda, ne izegjünk-mozogjunk, ne nézelődjünk másfelé, ne rázzuk a lábunkat, ne tegyük keresztbe a kezünket, és főleg ne babráljuk a telefonunkat, miközben beszélgetünk. Azokat, akik így viselkednek, mi is kifejezetten rossz hallgatóságnak tartanánk, nem igaz? Akárcsak azokat, akik "túlhallgatnak", azaz egyetlen mondattal, szóval, gesztussal, mimikával sem reagálnak a mondandónkra, és olyan velük kommunikálni, mintha szó szerint a falnak beszélnénk.

Az, hogy valaki  jó hallgatóság, azt jelenti, hogy nem csak meghallgatja, hanem meg is érti, át is érzi a másik mondandóját. Ez persze megköveteli, hogy odafigyeljünk a beszélgetőpartnerünkre, cserébe a testünk, és az agyunk a többit megteszi helyettünk. Reagálni fog az arcunk, a kézmozdulataink, a közbevetett kérdéseink - ebből pedig a másik tudni fogja, hogy valóban figyelünk rá.  Ha ez megvan, már szinte biztosak lehetünk benne, hogy remek hallgatóságként fog minket számon tartani  - írja a Házipatika.com.

Ezt a lehetőséget ne szalaszd el: jelentkezz az ingyenes Fitness oktatóképzésre

Döntsd le a saját korlátaidat és jelentkezz az Aerobix Fitness ingyenes edzőképzésére a fotó alatti űrlap kitöltésével. Amennyiben téged nem érdekel a lehetőség, egy megosztással eljuttathatod azokhoz, akiknek talán így segítesz elérni céljaikat, álmaikat. Ismerd meg az AEROBIX PROGRAMOT és gyere el az INGYENES OKTATÁSRA, és válaszd ki a neked megfelelő IDŐPONTOK valamelyikét, hogy egy sikeres MARKETINGGEL egy a jövődet is meghatározó KARRIERT építhess magadnak!


Ezek is érdekelhetnek: 

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések