Komoly változások jönnek a bankkártyák használatával, a kártyákkal kapcsolatos szabályokkal kapcsolatban.
Az egyik legkomolyabb, hogy most még a bankkártya letiltását megelőzően negyvenötezer forintig a kártyabirtokosnak kell viseli a kárt, január 13-ától azonban ez már csak 15 ezer forint lesz. Egy egyszerű példa erre: ha eddig ellopták valaki bankkártyáját, és amíg ezt bejelentette a banknál, közben mondjuk a tolvajok leemeltek róla százezer forintot, az ügyfél nem kapta vissza ezt az összeget, hanem csak 45 ezer forinttal kevesebbet, azaz 55 ezret. Január 13-a után ugyanebben az esetben már csak 15 ezer forintot „von le” a bank, azaz 100 ezres kár esetén már 85 ezret kap vissza a károsult.
Bővül az a kör is, amikor semmit nem terhelhetnek a kártyáját elvesztő ügyfélre, vagy arra, akitől a kártyáját ellopták. Például, ha a lopást nem észlelhette az ügyfél, vagy a bank hibázott, nem biztosította a letiltás lehetőségét megfelelően, vagy laza volt a hitelesítés – írja az azenpenzem.hu.
Január 13-ától más változás is jön: akkortól a kártya ellopását, eltűnését, bármikor díj-, költség- vagy egyéb fizetési kötelezettségtől mentesen lehet bejelenteni, és költségmentes lesz a kártya letiltása is.
Azonban a költségmentesség csak a bejelentésre vonatkozik, magának a letiltásnak a díja megmarad, vagy még nőhet is, az OTP-nél például 6100 forintra!
Bevezetik az erős ügyfél-hitelesítés fogalmát, azaz két azonosító lesz, ami például netes vásárlásoknál lehet ez hasznos. Az egyik azonosító feltörése után is biztonságban maradnak az ügyfelek adatai és pénze. Ha a netes kereskedő nem fogadja el az erős ügyfél-hitelesítést, a kárt neki kell megtéríteni az ügyfél bankja számára, ezzel a banki ügyfeleknek nem kell foglalkozniuk.
Az összegek zárolása terén kedvező változás, hogy a szolgáltató csak akkor zárolhat pénzt, ha a kártyával fizető ügyfél jóváhagyta a pontos összeget. Hotelekben foglalt szállásoknál szokott előfordulni ilyesmi.
0 Megjegyzések