Kossa György elmondta: a buszok átlagéletkora meghaladja a 14,2 évet Magyarországon, a cívisvárosban a jövőben akár évi ezer busz is legördülhet a gyártósorról.
Ámulatba ejtő illuzionista, Steve Jobs-t idéző lendületes demonstráció és buszt vezető cégvezér. Decemberben világszínvonalú eseménynek voltak a részesei mindazok, akik Debrecenben élőben láthatták a Mercedes-Benz REFORM 500 típusú városi buszának bemutatóját. A 12 tagúra tervezett járműcsalád első darabjának bemutatkozása egyben ipartörténeti esemény is volt, hiszen így Debrecenben hivatalosan is megkezdődött az autóbuszgyártás. A járműipari beruházásokról és tervekről is beszélt a Debrecen Televízió Esti közelkép című műsorában Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A vezérigazgató felidézte: legalább másfél hónapnyi komoly csapatmunka előzte meg a busz bemutatását. Felidézte, hogy ez az esemény két fontos dolgot fogott össze: márkanevet vezettek be, a REFORM-ot, valamint egy termékcsaládot, a Mercedes-Benz REFORM 500-at is.
Kossa György elmondta: Európában több mint 1,2 millió busz közlekedik évente, ezeknek 10 százalékát cserélik az üzemeltetők. Kiemelte: mivel az autóbuszgyártás nem robotizálható úgy, mint a személyautó gyártás, így a hozzáadott érték és a foglalkoztatottság is sokkal nagyobb. A gyárak viszont nem rendelkeznek jelentős kapacitású gyártással, többségük évi ezer buszt gyárt.
Hazánkban több mint 18 ezer busz közlekedik, ezek átlagéletkora meghaladja a 14,2 évet, 11 ezer olyan busz van, ami 10 évesnél idősebb.
Ezt a számadatot tragikusnak nevezte a vezérigazgató. Mint mondta, az optimális 8-10 éves átlagéletkorhoz 7500 buszt kellene lecserélni. A hazai és a nemzetközi piac indokolttá teszi az autóbuszgyártásban való részvételt.
Egy ilyen termékcsalád megalkotása több év munkája, hiszen együttműködő partnerekre és beszállítókra is szükség van többek között, emelte ki Kossa György.
Hangsúlyozta, hogy a cég nem összeszerelő üzem, hanem gyártó, ahol egy saját terméket fejlesztettek.
Hozzátette, a magyar járműgyártás fontos momentuma az új termék, hiszen nemzetközi szinten is elismertté vált, piacérett, így sorozatgyártásba mehet.
A cég vezérigazgatója elmondta, Debrecenben több mint száz embert foglalkoztatnak jelenleg, a jövőben pedig még többet szeretnének, ezért több szakképző intézettel szerződést kötöttek és egy oktatási központot is építettek, hogy a területre a duális képzést is behozzák.
Idén a cég megkezdi a beruházást a debreceni repülőtér melletti ipari parkban is: céljuk, hogy egy év múlva már a mindennapi munkát végezhessék az új helyszínen. Itt az első csarnok több mint 10 ezer négyzetméteres lesz, ennek a tervezési folyamata van épp napirenden.
Kossa György elárulta, hogy reményeik szerint három-öt éven belül évi ezer busz gördülhet majd le a gyártósorról. Az új busz iránt máris nagy az érdeklődés, jegyezte meg a vezérigazgató.
0 Megjegyzések