Bábel Balázs a kereszt ellen titlakozó Hofher József szerzetesről úgy nyilatkozott: az egyházban csak a lényeges dolgokban van egység, ilyen a szentháromság, tehát a hittitkok, a hitletétemény, emellett mindenkinek lehetősége van a szabad véleménynyilvánításra.
„A franciáknak mindig is volt egy keresztény, katolikus
elköteleződése, de a francia forradalomtól kezdődően csak részben.
Franciaországot az anyaszentegyház legidősebb leányának is nevezték,
nagyon sok szentet, vértanút adott a francia egyház. Viszont látnunk
kell, hogy a jakobinus örökség által, a francia forradalomtól kezdődően
hatalmassá duzzadt az egyházellenség. A jakobinusok szellemi öröksége
megmutatkozott a párizsi kommünben, de a mai szélsőséges, balos
irányzatokban is felfedezhető” – nyilatkozta az Indexnek a párizsi
olimpia botrányos megnyitójáról Bábel Balázs kalocsai érsek.
Az érsek azt is tisztába tette, hogy akkor mit is akart parodizálni a hírhedt draq queen show: szerinte Jan van Bijlert Isteni lakomájáról van szó.
„A holland művész Leonardo da Vincinél 150 évvel későbbi
festő volt, aki Caravaggio nyomában indult el Rómába, ahol négy évet
élt. Van Biljert elment Rómába, ahol illuminátus lett, így nevezték
régen a szabadkőműveseket. A mai napig kevesen tudják, de nem szabad
elfelejteni, hogy a szabadkőművesség kifejezetten egyházellenes volt.
Szabadkőművesnek lenni pedig magától értetődő kiközösítéssel jár.
Bijlert a festményével a Leonardo-féle Utolsó vacsorát parodizálta,
kísértetiesen hasonlít da Vinci művére” – mondta.
Bábelt a nemváltásról is elmondott egy történetet.
„Az
olimpiai botrány után az irodám igazgatója mutatott egy képet egy
fiúról, mondván, hogy a legszebb hittanra járó lányok egyike volt. Nem
tudom, mit tett magával az említett fiú” – mesélte, majd kérdésre
leszögezte: az egyháznak semmi esetre sem szabad elfogadnia a
nemváltást.
Az érseket a nagy vitát kiváltó, tervezett Gellért-hegyi keresztről is kérdezték.
„Abban
a szerencsés helyzetben vagyok, hogy ismertem Káldor Aurél
szobrászművészt, aki tanítványa volt Kisfaludi Strobl Zsigmondnak. Ő ott
volt a szoborcsoport kialakításánál, először Horthy Miklós
megrendelésére készült volna egy szobor, ami át lett alakítva. Egy
nagyon szép nőt választottak ki modellnek, és hát az idők folyamán
változott a jelentése, mert még a 1942-es évben lett megkeresve a
művész, és amikor bejöttek az oroszok, ők kinézték maguknak a
Gellért-hegyet, mondván, ott jó lesz megörökíteni az emléküket. Érdekes
módon a szovjet katona ottléte ellen sosem volt kifogás, amely hát
nemcsak a fölszabadítást jelképezte, hanem a zsarnokságot is, mert akkor
szabadítottak volna föl minket, ha a németek kiverése után hazamennek.
Nincs kifogásom az ellen, ha most odateszik a keresztet, amely végül is
ezer év óta a magyarság egyik legszebb szimbóluma, még úgy sem, hogy nem
mindenki keresztény vagy vallásos ebben az országban” – jelentette ki
az egyházi vezető, aki a kereszt ellen tiltakozó Hofher Zoltán
plébánosról úgy nyilatkozott: Az egyházban csak a lényeges dolgokban van
egység, ilyen a szentháromság, tehát a hittitkok, a hitletétemény,
emellett mindenkinek lehetősége van a szabad véleménynyilvánításra.
0 Megjegyzések