Az alábbiakat írta a Demokrata főszerkesztője.
„Körülbelül
olyan volna, mintha a méloszi Aphrodité, ismertebb nevén a milói Vénusz
talapzatára valakik utóbb egy keresztet faragnának, vagy mintha a
Puskás Aréna főbejáratánál egy hatalmas kőkeresztet szerelnének az aréna
homlokzatára, vagy mintha a riói kitárt karú Krisztus-szobor
talapzatára faragnának egyet. Pontosan így nem illik a kereszt a
Szabadság-szobor talapzatára. Vannak dolgok, amik úgy tökéletesek, ahogy
vannak, és nem szabad őket háborgatni. Nem szabad. Tilos. Nem pingálunk
aranyláncon lógó keresztet a Mona Lisa nyakába sem. Keresztények
vagyunk, de tiszteljük a művészet szent érinthetetlenségét.
A
Gellért-hegyi Szabadság-szobor ritka szép alkotás. Budapest jelképe
lett. Vetekszik a világ legszebb jelképpé vált szobraival. Azért, mert
tökéletes és megrázóan tiszta. Csak annyit mond, amennyit egy a Nap felé
nyújtózó tulipán, de azt a maga teljes szépségével mondja. Egy karcsú,
de mégis erőteljes nőalak a győzelem pálmaágát emeli a magasba. Kinek a
győzelme? Az enyém, a tiéd, mindenkié. Kisfaludi Strobl Zsigmond
legszebb műve olyan kiemelkedően tökéletes alkotás, mint a tőle 26 évvel
idősebb művésztárs, Zala György szobra a budapesti Hősök terén, a 36
méter magas oszlopon álló Gábriel arkangyal, aki kezében az apostoli
kettős keresztet és a Szent Koronát emeli a magasba. Sem hozzátenni, sem
elvenni belőlük nem lehet.
Keresztény ember vagyok, fontos
számomra a hit, a magam módján igyekszem szolgálni abban a szent
küldetésben, amely a magyarságot Istenben kívánja megtartani és
megmenteni. És bár tisztában vagyok azzal, hogy azokat a baloldaliakat
és liberálisokat, akik egyre hangosabban tiltakoznak a Gellért-hegyi
emlékmű átalakítása ellen, egészen más cél vezérli, jelesül egy
tiltakozási hullám kiprovokálása, mert lételemük és egyetlen reménységük
a káosz, mégis azt kell mondanom a Szabadság-szoborról, hogy ne legyen
ott kereszt! Azért ne legyen, mert nem illik oda. Mert az a szobor,
miként a legnagyobb művek szerte a világban, időtlen, ezért fölötte áll
koroknak, kihívásoknak és divatoknak.
Tudom, hogy erős bennünk az
akarat nem csupán arra, hogy megvalljuk, meg is védelmezzük, de meg is
hirdessük az elsötétülő világnak lángoló hitünket és bizalmunkat
Istenben, ezért tisztelem azt a szándékot, hogy ez az erős akarat
sokféle okból látványosan meg kíván nyilvánulni. De ne így. Ne egy már
létező remekmű megalázásával, mert ez így csak olyan volna, mint egy
falfirka. Mintha azt vésné valaki a talapzat köveire: Szeretlek, Julis!
Attól, hogy azt faragja a kövekre: Szeretlek, Jézus! – a falfirka csak
falfirka marad.
Nem kell oda a kereszt. Örülök, hogy az osztrák
megszállók arrogáns emlékművét, a gyűlölet erődjét, a Citadellát röpke
175 éves késéssel a jelenkor végre megtöri és a saját létéhez igazítja,
ez helyes és szükséges és támogatandó, mert ez a szerencsére
befejezetlen erőd végre méltó feladatot kap, kerete és szelíd alapja
lesz a gyönyörű Szabadság-szobornak.
Ami pedig a keresztény
Magyarországot illeti, ami ellen bárhogy ágálnak a levitézlett
kommunizmus túlélő majmai, ez a Magyarország örök, és amíg Istenbe veti
hitét, legyőzhetetlen. Átellenben a Várdombon lassan elkészül egy másik
remekmű, amelyik a maga módján és a maga nyelvén szintén a szent, örök
Magyarország és Isten dicsőségét hirdeti: az újjászülető budai Vár.
Pusztán a maga szépséges létezésével. Mindenféle belemagyarázás nélkül”.
0 Megjegyzések