A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Amerika retteg a BYD térnyerésétől


Sherrod Brown szenátor, aki a szenátus bankbizottságának elnöke, az amerikai autiparra jelentett „egzisztenciális fenyegetés” miatt sürgette a Kínában gyártott elektromos járművek betiltását. A Fehér Ház vizsgálatot indított a kínai autók esetleges nemzetbiztonsági kockázatainak felmérésére – írta meg a BBC-t szemlézve a Pénzcentrum.

Sherrod Brown szenátor, aki a szenátus bankbizottságának elnöke, kijelentette, hogy a kínai elektromos járművek jelentős fenyegetést jelentenek az amerikai autipar számára. Az amerikai törvényhozók közül ő fogalmazta meg eddig a legkomolyabb aggodalmakat ebben a témában, míg mások magas vámok bevezetését javasolták a kínai elektromos járművekkel szemben.

A Fehér Ház februárban bejelentette, hogy vizsgálatot indítanak annak érdekében, hogy felmérjék, a kínai autók jelentenek-e nemzetbiztonsági veszélyt az Egyesült Államok számára. Brown szenátor hangsúlyozta, „hogy nem hagyhatják figyelmen kívül Kína állami támogatásokkal ösztönzött gyakorlatait az amerikai autipar területén sem.”

„Kína politikája veszélyeztetheti az amerikai piacot azzal, hogy eláraszthatja azt a járműveivel, ami nemzetbiztonsági kockázatot jelenthet”

– nyilatkozta Joe Biden. A Fehér Ház szerint aggályos lehet, hogy a kínai gyártmányú autók képesek nagy mennyiségű érzékeny adatot gyűjteni a vezetőkről és utasaikról. Kína jelenleg a világ legnagyobb autógyártójának számít és versenyben áll Japánnal a legnagyobb járműexportőr címért. Azonban az Egyesült Államokban kevés kínai autó található az utakon, részben egy 27,5%-os importvám miatt.

Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter egy látogatása során figyelmeztette Kínát arra, hogy az Egyesült Államok nem fogja engedni egy újabb „kínai sokk” bekövetkeztét. Erre Liao Min kínai pénzügyminiszter-helyettes aggodalmát fejezte ki az Egyesült Államok által bevezetett korlátozásokkal kapcsolatban. Az amerikai légitársaságok is felhívták a figyelmet arra, hogy Kína versenyellenes politikája hátrányosan érinti őket és kérték az új járatok engedélyezésének leállítását Kína és az USA között.

Az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi feszültség 2018 óta áll fenn. Donald Trump akkori elnök több mint 360 milliárd dollár értékű vámot vetett ki kínai termékekre, amire Peking több mint 110 milliárd dollár értékű amerikai termékre válaszolt vámokkal. Joe Biden elnöksége alatt ezeket a vámokat nagyrészt fenntartották.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések