A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

További több száz milliót különítenek el Karácsony propagandájára


Szerdán ülésezik a Fővárosi Közgyűlés, és az előzetesen közzétett dokumentumokból tudjuk, hogy az egyik napirendi pont a Fővárosi Önkormányzat költségvetésének a módosítása. 

A kísérőlevél takarékoskodásról beszél, de van, aki többletforráshoz jut a módosítás. Méghozzá a Karácsony fővárosi propagandájával megbízott, Faix Csaba színész által vezetett Budapest Brand Zrt – olvasható a Tűzfalcsoport blog legújabb bejegyzésében. 

Karácsony Budapestjén nagy a nélkülözés, semmire sincs pénz – derül ki a szerdai Fővárosi Közgyűlés előtt készült, a fővárosi költségvetést módosító előterjesztés kísérőleveléből. A főpolgármester és helyettese által jegyzett levél arról panaszkodik, hogy az

Önkormányzatnak minimálisra csökkent a tartaléka, és a hitelkerete sem engedett nagy mozgásteret. Világossá vált, hogy amennyiben az általunk nem befolyásolható lépések miatt nem érkeznek be a tervezett források, úgy érdemi kockázata van a likviditási problémák kialakulásának.”

Bár sikeresnek nevezi a levél a főváros eddig végrehajtott megszorításait, de további költségcsökkentéseket akarnak eszközölni, ezért módosítanák az idei költségvetést. Ettől várnak további 13 milliárd forintos megtakarítást, derül ki a levélből – olvasható az oknyomozó blog írásában.

Minden megszorítás ellenére, azért van, aki nem jár rosszul a mostani módosítással. Ez pedig budapesti Budapest Brand Nonprofit Zrt. A vállalkozás ugyanis a nagy spórolás és átcsoportosítás ellenére két jogcímen is kap összesen 460 millió forintot a Fővárosi Önkormányzat költségvetéséből. Méghozzá az is kiderül a dokumentumból, hogyszemélyesen Karácsony Gergely főpolgármesteri hatáskörében döntött így. Egyszer kap 405 millió forint Egyéb működési támogatástpluszban, másrészt további 55 millió forintot egy másik jogcímen.

A fővárosi cég Karácsony főpolgármesteri tevékenységét népszerűsíti, de honlapjukon bemutatják a közelgő és már lezajlott fővárosi rendezvényeket is. A Budapest Brand egyébként Faix Csaba színész vezetésével működik, aki nemrégiben a szivárványcsaládok népszerűsítette, és a magyar gyermekvédelmet kritizálta a Szabad Európának adott interjújában.

A cég egyébként szépen gyarapodott. Egy év alatt megduplázta az árbevételét 320-ról 790 millióra a folytonős panaszkodás közepette. De abból is látszik, hogy van mit a tejbe aprítaniuk, hogy nemrég költöttek 12 millió forintot különböző, vélhetően Karácsony Budapestjét népszerűsítő reklámtárgyakra – olvasható a bejegyzésben.

Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések