A külügyminiszter szerint a „Made in Hungary” időszakából az „Invented in Hungary” időszakába lépünk át.
Az Audi és Győr fejlődése szorosan összekapcsolódik egymással, de a vállalat az egész magyar gazdaság sikereihez is jelentősen hozzájárult az utóbbi időszakban – jelentette ki a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.
A
tárcavezető az Audi Ahead kompetenciafejlesztési projektjének
bejelentésén arról számolt be, hogy a Volkswagen AG német autóipari
konszern leányvállalatai számára regionális szolgáltatóközpontként
működő vállalat mintegy 500 dolgozó számára biztosít képzést, ezzel
segítve a felkészülést az autóipar elektromos átállására. A 1,5 milliárd
forint értékű beruházáshoz a kormány 750 millió forint támogatást
nyújt.
„Az új autóipari korszakra nem csak fizikailag kell
felkészülni, nem csak az ahhoz szükséges gépeket kell megvásárolni,
hanem a szükséges technológiai tudást is meg kell szerezni mindazoknak,
akikre majd az új autóipari korszak épül” – emelte ki beszédében.
Majd
úgy vélekedett, hogy ezzel biztosítható az, hogy a vállalatcsoport
Győrre az autóipari átállás során is kulcsfontosságú helyszínként
tekintsen.
Szijjártó Péter rámutatott, hogy német cégről van szó,
amely saját globális működése szempontjából is meghatározó jelentőségű
területen szavazott bizalmat hazánkban.
„A mai korszakban, amikor mindenfajta pletykák, hírek és fake news-ok kelnek szárnyra, szerintem érdemes világossá tenni, hogy a német ipar, a német gazdaság és Magyarország együttműködése továbbra is rendkívül dinamikusan bővül”
– mondta.
„Magyarország nagyon sokat profitál abból, hogy a német ipar egyik fő európai beruházási célpontja vagyunk, és a német ipar is nagyon sokat profitál abból, hogy itt, Magyarországon Európa egyik legversenyképesebb beruházási környezetét tudjuk számukra biztosítani”
– szögezte le.
„Mi
azon leszünk, hogy az elkövetkezendő időszakban is a kölcsönös
tisztelet és a kölcsönös előnyök jellemezzék a német ipar és
Magyarország együttműködését, mint ahogyan volt az az elmúlt több mint
egy évtizedben” – összegzett.
A miniszter arról számolt be, hogy
az Audi és Győr fejlődése szorosan összekapcsolódik egymással, de a
vállalat a magyar gazdaság sikereihez is jelentősen hozzájárult az
utóbbi időszakban öt nagyon fontos ponton.
Az
Audi tevékenysége nélkül nem lett volna lehetséges a beruházási és
exportrekordok megdöntése az elmúlt években, miután a cég eddig
körülbelül 4500 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre, s mára az
egyik legfőbb exportőr hazánkban, aminek köszönhetően Magyarország a
kivitel tekintetében a 34. helyen áll a világranglistán, miközben
lakosságszámát illetően csak a 95. – tudatta.
A Győrben
legyártott 1,6 millió motor és rekordszámú, 171 ezer autó nagyban
hozzájárult ahhoz is, hogy tavaly az autóipar termelési értéke 31
százalékos növekedéssel áttörte a 10 ezer milliárd forintos
„üvegplafont” – tette hozzá.
Arra is kitért, hogy a cég hazai
üzemének tetején található Európa legnagyobb hasonló naperőműve, s ez
segít abban, hogy Magyarország ma a világ azon húsz állama közé
tartozhat, amelyek a károsanyag-kibocsátásuk csökkentésével párhuzamosan
tudják növelni a gazdasági teljesítményüket.
Majd a
foglalkoztatási csúcsot érintette, emlékeztetve, hogy az Audi a
koronavírus-járvány idején sem építette le a munkavállalói létszámát,
sőt a kormányzati támogatások segítségével újabb beruházások mellett
döntött, így mára több mint 12 ezer embert foglalkoztat közvetlenül.
Végül
rendkívül fontosnak nevezte azt is, hogy az Audi nagymértékben járul
hozzá a magyar gazdaság dimenzióváltásához, vagyis ahhoz, hogy a „Made
in Hungary” időszakából az „Invented in Hungary” időszakába kel át éppen
az ország.
„Hogy immár a magasabb hozzáadott értéket képviselő
kutatás-fejlesztés és innováció is egyre nagyobb szerepet játszik a
magyar gazdaság növekedési pályán tartásában, abban az Audi is
kifejezetten fontos szerepet játszik” – fogalmazott.
Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek
0 Megjegyzések