Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Fütyülnek a szakmai ellenvéleményekre, tovább építik a biciklisávokhoz a KamuGeri-karókat


Azért nem szüntetik meg a fővárosban óriási dugókat okozó, műanyag parkolásgátló oszlopokkal elkerített kerékpársávokat, mert a védett biciklisáv a közösségi költségvetés nyertes projektjeként, a „budapestiek döntése nyomán” valósult meg – nyilatkozta nemrég Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke és közlekedéspolitikai tanácsadója. 

A közösségi költségvetés egy olyan kezdeményezés, amely alapján a fővárosi vezetés megkérdezi a Budapesten élőket, milyen fejlesztéseket javasolnak, majd egy következő körben szavazhatnak is az ötletekről – írja a Magyar Nemzet.

Az egymilliárd forintos keretből elvileg azokra a javaslatokra költik el a pénzt, amelyekre a legtöbben szavaztak, de a közösségi költségvetés „sikerét” jól illusztrálja, hogy már azokat a projekteket is megvalósíthatják, amelyre mindössze ezer szavazat érkezett.

A védett kerékpársáv elképzelése valóban szerepelt a közösségi költségvetés ötletei között, de alig több mint 15 ezer szavazatot kapott. Ha ezt összevetjük azzal, hogy jelenleg Budapesten több mint 1,7 millióan élnek, enyhén szólva sem tekinthető reprezentatívnak ez a szavazati arány. 

Sőt, gyakorlatilag olyan, mintha senki sem szeretné, hogy ilyenek létesüljenek a fővárosban. A szavazási hajlandóság hiá­nya azt is jelzi, hogy a közösségi költségvetés totális kudarcba fulladt, egy ilyen szavazati arányú projekt ugyanis egy jól működő rendszerben nem kerülhetne az elsők közé.

Mint ismert, a biciklisáv kialakítására útépítéssel, burkolatfestéssel, forgalomtechnikai átalakítással és a rugalmas pollerekkel együtt az Üllői úton hetvenmillió forintot, a Váci úton 26 milliót költött a főváros. 

Arra a kérdésre, hogy terveznek-e újabb, oszloppal leválasztott sávokat, Balogh Samu leszögezte: igen, hiszen több más hasonló projekt nyert a korábbi közösségi költségvetési szavazáson.

Arról azonban nem beszélt, hogy hány szavazattal, és ez hány százaléka Budapest lélekszámának.

A Napi Újság is beszámolt az Üllői útra telepített balesetveszélyes műanyag pollerekről. Karácsony Gergely főpolgármester a Váci és az Üllői út kerékpársávjai mellé karókat helyezett ki ezzel dugókat okozva, akadályozva a betegellátást és a rendvédelmi szerveket.

A biciklisáv mintegy három és fél métert vesz el az az Üllői útból, ám az elválasztó pollerek nem nyújtanak megfelelő védelmet a bicikliseknek. A környéken ugyanakkor rengeteg egészségügyi intézmény van, így a mentők sűrűn járnak az úton, akik eddig a buszsávban gyorsan tudtak közlekedni, most a zöld „gerikarók” miatt azonban sokkal nehezebb lesz az életmentés.

A karók ellen felszólaltak a taxisok és az Országos Mentőszolgálat is vitába keveredett a fővárossal, egyelőre a vitás kérdést még nem sikerült rendezni. Ugyanakkor a repülőtéri busz sem tud haladni a megszokott ütemében a dugókkal terhelt, forgalmas úton. Balogh Samu közölte: leültek a mentőszolgálat, a rendőrség és a katasztrófavédelem képviselőivel, és szeptemberben folytatódik a szakmai egyeztetés.

Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések