Egyelőre nem tudni, hogy hány magyar szálláshely érintett abban az ügyben, ami mára világméretűvé nőtte ki magát. A Booking, az egyik legnagyobb nemzetközi utazásszervező ugyanis már több mint egy hónapja nem fizet a partnereinek. A késéseket a számlázási rendszer karbantartásával indokolják. Egy pécsi apartmanházakat üzemeltető tulajdonosnak a vállalat körülbelül ötmillió forinttal tartozik.
Több tucatnyi fotó fogadja azokat, akik a Grey Suites Apartmanházra keresnek rá a Booking oldalán. A szálláshelyet üzemeltetők körülbelül 10 éve állnak kapcsolatban a az utazásszervezővel. Ez azonban, mint világszerte megannyi más szálláshelynek, a pécsinek sem fizet már több, mint egy hónapja. Petzl András azt mondja a foglalásaik csaknem fele a Bookingon keresztül érkezik.
,,Egy ilyen hosszútávú, 10 éves partneri viszonyban, ahol nagyon fontos a kiszámíthatóság és maga a bizalom, ez az, ami igazából elveszett. Nekünk ez a gondunk. Úgyhogy eddig mi is a Booking fizetési rendszerét használtuk, ezek után ezt mi is mindenképpen újra fogjuk gondolni"
– fogalmazott a
Grey Suites Apartman üzemeltetője. A késedelem esetükben körülbelül
ötmillió forint. Az ügy elsősorban azokat érinti, akik azzal bízták meg a
Bookingot, hogy a foglalások teljes összegét előre szedje be a
vendégektől. A Magyar Turisztikai Ügynökség pénteken kérdőívben kereste
meg a szálláshelyeket azért, hogy összegyűjtse, hány hazai szállásadó
lehet érintett.
A károsultak jogi útra terelhetik az ügyet
,,Nagy
valószínűséggel azok az egyéni szállásadók, akik egy pár szobával
rendelkeznek, akik a Booking-gal közvetlen kapcsolatban vannak,
szerintünk ők lehetnek az érintettek. Azért ez körülbelül 40 ezer
szálláshely, ami ilyen típusú, hogy abból pontosan mennyit érint, erre
szerintem senkinek nincs jelen pillanatban adata" – fogalmazott
Híradónknak Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének
elnöke. Flesch Tamás hozzátette: a károsultak jogi úton érvényesíthetik
követelésüket.
Facebookon csoportot alapítottak a károsultak
A
Facebookon a portál károsultjai csoportot alakítottak, a közösségnek
már több, mint 430 tagja van. Közéjük tartozik Dányi Andrea is. A hölgy
kálváriája tavaly decemberben kezdődött, amikor egy olyan szállást
foglalt le Balin, amiről később kiderült: a valóságban nem is létezett.
,,A tulajdonos, akitől ez kiderült, kinyomta a hívásomat és blokkolta a számomat, tőle nem számíthattam megoldásra vagy visszatérítésre. A Bookingnak írtam, a foglalásnál az oldalukon lehetett chatelni, ők azonnali segítséget ígértek, majd eltűntek"
– idézte fel
a hölgy a történteket. A Booking néhány héttel ezelőtt a számlázási
rendszerének karbantartását jelentette be,bár ezt többen kétségbe
vonják. A turisztikai szakújságíró szerint viszont nem kizárt, hogy
valóban informatikai okok állnak a háttérben. Kiss Róbert Richárd
szerint lehet látni, hogy tőzsdei cégről van szó, és az eredményei jók,
hasznot, profitot realizálnak, tehát nem valószínű az, hogy mondjuk
csődközeli állapotban lenne a Booking.com, és azért nem fizetne, hanem
vélhetően más egyéb okai vannak ennek.
A Booking részéről már több ígéret is elhangzott
A
Booking.com többször módosította a kifizetésekre tett ígéretét. A 24.hu
szerint a szállásadói extranet rendszerben van olyan szállástulajdonos,
akinek legutóbb szeptember 1-jére változtatta a portál a tartozás
kiegyenlítésére tett ígéret dátumát.
Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek
0 Megjegyzések