A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

„A helyzet kritikus” – erősítette meg a MOL ügyvezető igazgatója


A napi forgalom a benzin esetében a normális piaci szint kétszerese, a dízelnél pedig közel a másfélszerese. 

Egyre nehezebb üzemanyaghoz jutni, nem csupán a kisebb településeken, de már a fővárosban is. 

Az Index megkereste a Molt, akinek Bacs György, a vállalat ügyvezető igazgatója azt mondta, soha nem volt még annyi leürülés a Molnál, mint az elmúlt napokban:

a teljes hálózatukban jelentkezett részleges termékhiány, és a töltőállomásaik negyedében volt teljes leürülés.

A napi forgalom a benzin esetében a normális piaci szint kétszerese, a dízelnél pedig közel a másfélszerese.

„Az ellátási helyzet egyértelműen kritikus, a kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteznek, beindult a pánikvásárlás. A Mol mindent tőle telhetőt megtesz: a tankerautóink éjjel-nappal szállítanak, a munkatársaink folyamatosan töltik a benzinkutakat, a szakembereink pedig a korábban meghibásodott üzem karbantartási munkáinak befejezése után azon dolgoznak, hogy a teljes Dunai Finomító fokozatosan újrainduljon. A termelésből hiányzó árut importból pótolja a Mol – novemberben minden negyedik liter gázolaj Szlovákiából jött –, de vállalatunk elérte a logisztikai kapacitásának határát: ennél több árut egyszerűen fizikailag nem tudunk behozni” – fogalmazott az Indexnek Bacsa György.

Hozzátette: a jelenlegi üzemanyaghiányra és logisztikai problémákra kizárólag az import korábbi mennyisége hozhatja el a megoldást. Leszögezte, „nem lehet elégszer rámutatni egy fontos tényadatra:

az elmúlt években a magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett. Ez az ellátás szinte teljesen eltűnt.”

„A Mol hónapok óta igyekszik rendkívüli importtal pótolni a kiesett mennyiséget, de a saját csatornáinkon keresztül már most sem tudjuk tovább növelni a hazai készleteket.

A február 5-én életbe lépő EU-s szankció pedig elvágja az eddigi legfőbb importútvonalunkat is:

nem tudunk behozni Magyarországra több üzemanyagot Pozsonyból, a Mol-csoport saját finomítójából. Nemcsak az áru miatt, hanem logisztikai szempontból is kritikusan szükség van az importőrökre és az összes piaci szereplő együttműködésére” – mondta a portálnak Bacsa György.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések