A tepsiben sült fokhagymás, parmezános spárga igazi alakbarát tavaszi vacsora.


Újra kapható a tavasz nagy kedvence, a spárga. Gyógyhatásait már az ókorban is ismerték, Egyiptomban például a fogfájás kezelésére alkalmazták, azonban a rómaiak voltak az elsők, akik arra is rájöttek, milyen ízletes ételeket lehet készíteni belőle. Mindegy, hogy zöld vagy fehér, nagyon finom, ugyanakkor nem is hizlal. Így akkor is bőven fogyaszthatsz belőle, ha közben ideális alakot szeretnél magadnak a strandszezonra.

Hozzávalók:

👉 2 csomag friss spárga
👉 10 dkg reszelt parmezán
👉 4 evőkanál olívaolaj
👉 2 gerezd fokhagyma
👉 1 db citrom
👉 1 teáskanál oregánó
👉 1 késhegynyi chili
👉 só
👉 bors

Elkészítés:

A spárgákat mosd meg, a fás részeket vágd le. Egy kis tálkában készítsd el a fokhagymás páclevet: az olívaolajat keverd össze a zúzott fokhagymagerezdekkel, fél alaposan megmosott citrom reszelt héjával és a kifacsart, átszűrt levével, az oregánóval, kevéske chilivel, a sóval, a borssal.

Egy tepsit bélelj ki sütőpapírral, erre fektesd a spárgákat, locsold meg a páclével, és forgasd össze. A tetejüket szórd meg reszelt parmezánnal. A maradék citromot szeleteld fel, rakd a spárgára, majd told a sütőbe, és 200 fokon süsd 10-15 percig.