Az elmúlt évben először haladta meg az ötven százalékot a bankkártyával rendelkezők körében a mobilbankot használók aránya Magyarországon – derült ki a 2020 novemberében a Mastercard megbízásából készült felmérésből. A 18–65 éves, városban élő, bankszámlával rendelkező lakosok fizetési szokásait a Free Association végezte.
Bár az éves felmérés szerint a hagyományos ügyintézésnek a pandémia is gátat szabott, az adatok alapján a mobilbankolás népszerűsége évek óta dinamikusan nő. Két éve még csak a megkérdezettek 13 százaléka használt ilyen alkalmazást, ez az arány 2020-ra már elérte az 56 százalékot.
👉 Korosztályos bontásban a 18–34 évesek a legaktívabbak, itt 65 százalékos a felhasználók aránya, de az 50–64 évesek esetében is közelít az ötven százalékhoz.
– Fontos, hogy a mobilunkban elérhető pénzügyi lehetőségeink egyre inkább bővüljenek, miközben használatuk folyamatosan egyszerűsödik. Ide tartoznak az olyan fejlesztések is, mint a számlaalapú bolti vagy webshopos fizetés, a nyílt bankolási megoldások, de az azonnali átutalás is – mutatott rá a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. Eölyüs Endre szerint a mobilbankolás egyik új funkcionalitása lehet a hazai szolgáltatóknak is elérhető bankszámlaalapú fizetés a Mastercard úgynevezett tokenizációs technológiájával. Ez a Pay by Account névre hallgató megoldás lehetővé teszi, hogy a felhasználók bolti vagy online környezetben okostelefonjuk segítségével közvetlenül a számlájuk terhére fizessenek.
A gyakrabban használt mobilbanki funkciók közül a legtöbb megkérdezett a banki átutalást említette (74 százalék), de sokan itt ellenőrzik az egyenlegüket (71 százalék) és nézik át korábbi tranzakcióikat (62 százalék). Ez utóbbi tekintetében több mint tízszázalékos a növekedés egy év alatt. Érdekesség, hogy a fiatalok a többi korosztályhoz képest valamivel ritkábban jelölték meg az átutalást a gyakran használt mobilbanki funkciók között, de a többieknél szívesebben használják az ilyen applikációkat pénzküldésre (47 százalék).
👉 A mobilbanki applikációt nem használók 38 százaléka inkább az online, webes szolgáltatást részesíti előnyben, ami jóval az átlag felett jellemző a férfiak körében.
0 Megjegyzések