A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Nem emlékszik a sofőr a 44-esen történt halálos baleset részleteire


A teherautó áttért a menetirány szerinti bal oldali sávba, lehaladt a padkára, ahol összeütközött egy kocsival – így történt 2019 novemberében az a halálos baleset a 44-esen, Békéscsaba és Kondoros között, amelynek ügyében csütörtökön hozott jogerős ítéletet a járásbíróság. A teherautó vezetője – három évre felfüggesztve – két év fogházbüntetést kapott, három évre elvették a jogosítványát is.


A tényállás szerint 2019 novemberében a vádlott egy tehergépkocsit vezetve a 44-esen Békéscsaba felől Kondoros irányába haladt, a megengedett 70 kilométer/órás helyett 87-88 kilométer/órás sebességgel. A 42 éves Fejér megyei férfi valami miatt áttért a menetirány szerinti bal oldalra, lehaladt a padkára is, és ott összeütközött a vele szemből érkező – a teherautó miatt szintén a padkára lehúzódó – autóval. A vétlen sofőr, egy 62 éves gyomaendrődi férfi a helyszínen életét vesztette, a tehergépkocsi vezetője súlyos sérülést szenvedett.

Az árokban kötött ki a teherautó, 2019. november 19-én történt a halálos baleset Békéscsaba és Kondoros között /Fotó: Archív/Imre György/

Az ügyészség halálos baleset okozása miatt emelt vádat a vádlottal szemben, mivel a vádhatóság szerint megszegte a KRESZ-t, amely szerint járművel az úttesten – az előzést és a kikerülést kivéve – annak menetirány szerinti jobb oldalán, a lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni.

– Sajnálom, ami történt, bűnösnek, a baleset miatt felelősnek érzem magam – fogalmazott a férfi.


Elmondta, a tragikus napon reggel 4 óra körül indult munkába, lepakolta a csomagokat Gyulán és Békéscsabán, ahol pihent is, majd Mezőtúr felé indult.

A balesetről nem sok emléke van. Egy csattanás rémlik neki, olyan volt, mintha belement volna egy kátyúba – később meg is talált egy 5-7 centiméter mély gödröt –, aztán recsegésre, ropogásra lett figyelmes, és hogy a teherautó az árokban kötött ki. Nem tudni, hogy miért haladt át a bal oldali sávba – talán a kátyú megdobhatta –, és hogy miért nem kormányzott jobbra, miért nem tett elhárító manővereket annak érdekében, hogy elkerülhesse a balesetet, igaz, szemből jövő autót sem látott. Talán elterelhette a figyelmét az, hogy a családi problémákra gondolt, ugyanis kislánya beteg.

– Én lennék a legboldogabb, ha tudnám, mi történt pontosan. Nem telefonáltam, nem ittam, nem ettem vezetés közben


– mondta a vádlott, akit érezhetően megtört a baleset. Hozzátette, több százezer kilométert vezetett balesetmentesen, és ismerte a Békéscsaba és Kondoros közötti 44-est, tudta, hogy a kanyar után egy hosszú egyenes szakasz következik.
Hirdetés

A férfi kérte, hogy lehetőleg csak a C-kategóriás járművek vezetésétől tiltsák el, azaz, hogy vezethessen B-kategóriás kocsikat. Ugyanis most alkalmi munkákból él, B-s jogosítvánnyal viszont el tudna helyezkedni, megoldódnának a család megélhetési problémái. Hangsúlyozta, teherautókat soha többé nem szeretne látni, vezetni. A Békéscsabai Járásbíróság a jogerős ítéletében mindenféle közúti járművezetéstől eltiltotta a vádlottat három évre, indokként felhozva: veszélyes mindenkire nézve, ha a családi problémák elterelik a figyelmét a vezetéstől.

Két év fogházbüntetésre ítélték

Két év szabadságvesztésre ítélték – három esztendőre felfüggesztve – a vádlottat csütörtökön a Békéscsabai Járásbíróságon, három évre elvették a jogosítványát is. A férfinak emellett a 685 ezer forintos bűnügyi költséget szintén viselnie kell. A döntés jogerős.

Súlyosító körülményként értékelték, hogy a vádlott büntetett előéletű – lopás, sikkasztás, rablás, testi sértés miatt is vonták már felelősségre –, illetve öt éve ittasan ült a volán mögé, ami miatt felfüggesztett szabadságvesztést kapott, a próbaidő a halálos baleset előtt nem sokkal járt le. Emellett az elmúlt két évben négyszer követett el közlekedési szabálysértést, 5-10 ezer forint helyszíni bírsággal sújtották. Súlyosítóként vették figyelembe azt is, hogy túllépte a megengedett sebességet, és hogy a teherautó műszaki állapota nem volt megfelelő. Enyhítő körülménynek számított, hogy beismerte bűnösségét, és hogy a 2011-ben szerzett B- és 2014-ben szerzett C-kategóriás jogosítványával elmondása alapján több százezer kilométert vezetett balesetmentesen.

Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések