A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Azt is meg tudják mondani, mit ettél, mit néztél, mit olvastál, és hogy milyen telefonod van


A Google immár 20 éve minden év elején közzéteszi azoknak a kifejezéseknek a listáját, amelyek az adott évben a legnépszerűbbek voltak az internetezők körében. Míg 2018-ban és 2019-ben is a magyar lista élére egy-egy politikai esemény került (önkormányzati választások), addig 2020-ban a koronavírus kifejezés szerezte meg az abszolút első helyet.


A Google kereső által közzétett statisztika alapján készített a BP Digital ügynökség egy átfogó kutatást arról, hogy milyen keresési trendek és tendenciák jellemezték a 2020-as év legnépszerűbb kulcsszavait. A keresési trendekből egyértelműen kiderül, hogy témakörönként mi jellemzi a magyar internetezők keresési szokásait. Mutatjuk, hogy hányan, mikor és mire kerestünk online 2020-ban!

Milyen szempontok alapján készült az elemzés?

👉 A kutatás alapját a Google statisztikái adták: a kereső szakemberei a vizsgálat során mindig az előző évhez viszonyítva, a felhasználók által keresett kifejezéseket vetik össze az adott év kereséseivel, majd kiválogatják azokat, amelyek huzamosabb ideig kiugró forgalmat eredményeztek.
👉 A keresőóriás a TOP 10-es listákat minden évben 74 országra vetítve állítja össze, melyben Magyarország is helyet kap.
👉 A teljes lista több billió adat alapján lett összeállítva melyek nem tartalmaznak sem duplikációkat, sem SPAM kifejezéseket.
👉 A Google által közzétett TOP 10-es listák relatív adatokat tartalmaznak, azaz a kifejezések saját magukhoz, illetve a többi adathoz viszonyított relatív növekedést vagy csökkenés hivatottak illusztrálni. Tehát ha a Google Trends adatai alapján egy kifejezésnél nagy érdeklődés figyelhető meg, az nem jelenti automatikusan, hogy arra a kulcsszóra kerestek a legtöbben.
👉 Ahhoz, hogy a keresési volument is szemléltetni tudjuk és átfogóbb képet kapjunk, további adatforrásként a Google Kulcsszótervező szoftver adatait használtuk. Ennek segítségével megvizsgáltuk, hogy a tavalyi legnépszerűbb kifejezések, milyen havi keresési mennyiséggel rendelkeznek.

2020 legfelkapottabb keresései

Visszagondolva a tavalyi évre, valószínűleg nem fog meglepetést okozni a legfelkapottabb kategóriák listája.

Ezek a témák ragadták meg az internetezők figyelmét 2020-ban:

Koronavírus-járvány
👉 Oktatás
👉 Filmek
👉 Kütyük
👉 Könyvek
👉 Receptek
👉 Sorozatok
👉 Sportesemények

A magyaroknál csakúgy, mint a világ minden táján a “koronavírus” kifejezés lett az abszolút győztes, a második helyen az “amerikai elnökválasztás” végzett, végül a harmadik helyet az oktatással kapcsolatos “Google Classroom” szerezte meg. A negyedik helyre került a “Telex” hírportál, majd ezt követően “Benedek Tibor” háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó neve is felkerült a listára.



Továbbá a fenti grafikonon látható, hogy a második hullám megjelenése kisebb kiugró értékeket produkált, azonban közel sem akkorát, mint az év első negyedében.

Koronavírus-járvány

A “koronavírus-járvány” kategóriában számos magas keresési mennyiségű kulcsszó szerepel. Népszerű téma volt, mely területeket érintette a legjobban a fertőzés, ezzel második helyre került a “koronavírus-térkép” kifejezés, majd a harmadik helyet a “Magyar Közlöny” kulcsszó szerezte meg. Emellett sokakat érdekelt “Orbán Viktor bejelentése”, valamint a “kijárási tilalom” és a “szájmaszk” kifejezések is.


Oktatás

A pandémiás helyzet okozta nehézségek az oktatásban is jelentős változásokat eredményeztek. A távoktatás új platformok bevezetését igényelte, melynek a győztese - a keresési mennyiségek alapján - a “Google Classroom” lett. Második helyen zárt a “Redmenta” - intelligens oktatási asszisztens, majd a dobogó harmadik fokára “KRÉTA” elektronikus rendszere került.



A “Google Classroom” megelőzte a konkurens rendszereket, úgy tűnik ez volt az idei év legszélesebb körben használt oktatási szoftvere. Negyedik helyen szerepel a platformok listáján a “Zoom” videokonferencia alkalmazás, majd ötödik helyen a “Microsoft Teams” eszköze.

Filmek

A “filmek” témakörében a “Miután összecsaptunk”-ra kerestek a legtöbben, ezt követően az “Élősködők” valamint a “Megan is Missing” című filmek kaptak helyet.


Kütyük

A legnépszerűbb “kütyük” az idei év során egyértelműen az iPhone-ok voltak, így az első helyre az év végén megjelenő “iPhone 12” került, ezt követően a 2019-ben bejelentett “iPhone 11” kapott helyet, majd a nemrég piacra került “PS5” is felkerült a dobogóra. Emellett megtalálható a listában a Huawei és Xiaomi gyártók termékei, valamint az Xbox széria legújabb modellje is.



Az ábrán pontosan látszik, hogy például az “iPhone 12” a készülék megjelenésének időszakában kiugró értéket produkált. Hasonló tendencia figyelhető meg az “iPhone se” márciusi bejelentésénél is. Ugyanakkor az “iPhone 12 mini” novemberi piacra kerülése nem okozott akkora érdeklődést a magyarok körében, mint a teljes értékű iphone 12 modell. Emellett látható, hogy az “iPhone 11”-re az egész év során nagy érdeklődés volt, amit a szeptemberi Apple konferencia is tovább erősített.

Könyvek

A “könyvek” is nagy népszerűségnek örvendtek 2020-ban. A legfelkapottabb idén a Louisa May Alcott által írt “Kisasszonyok” volt, majd a filmeknél is megjelenő “365 nap”, és a “Vaják” kulcsszavak következnek a listán.


Receptek

A “receptek” kategóriában a “palacsintarecept”-re keresett örvendett a legnagyobb népszerűségnek, ezután az “édesburgonya-recept” szerepelt, majd “kuglófrecept” szerezte meg a harmadik helyet.


Sorozatok

A “sorozatok” témakörében 2020-ban a “Mintaapák” lettek a vezetők, második helyre a “Bátrak földje” került, majd nem sokkal utána a “Mellékhatás” című népszerű televíziós sorozat zárta a TOP 3-at.


Sportesemények

A “sportesemények” közül a magyarokat a legjobban a “Magyarország-Izland” meccs érdekelte, ezután helyet kapott az idei “kézilabda EB” is, valamint a “Nemzetek Ligája”. A TOP 10-es listában a keresések alapján megfigyelhető, hogy Magyarországon a labdarúgás, a kézilabda, valamint a vízilabda tartozik a legnépszerűbb sportok közé.


Az idei járványhelyzet mindenki számára jelentős változásokat hozott, ami a Google kereséseket is jelentősen befolyásolta. Épp ezért az előző évvel ellentétben a kategórák között nem kapott helyet a “mozifilmek” és a “fesztiválok” témája sem. A keresőóriás 2020-as felmérése és további részletek itt olvashatók.

Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések