Tíz élelmiszer, amely diéta során nélkülözhetetlen


Legyen bármilyen étrenden, figyelnie kell arra,hogy a szervezete megkapja a számára szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat. Mondjuk, mit egyen!

Tíz élelmiszer, amely diéta során nélkülözhetetlen

Rizs

A rizs zsírtartalma nagyon alacsony, és nem tartalmaz koleszterint sem. Egy csésze rizs kalóriatartalma csak 150 kcal. Ha fogyni akar, a rizs nélkülözhetetlen, azonban fontos a megfelelő rizsfajta kiválasztása. Javasolt a teljes kiőrlésű rizst vagy a valóban jó minőségű basmati rizst választani.


Burgonya

Diéta során ne mondjon le a burgonyáról! Nem csak a kedvező ára, de főleg a komplex szénhidrát tartalma miatt, mert magas telítő értékkel rendelkezik, és a szervezetet fokozatosan látja el energiával. A főtt burgonya szénhidrát tartalma akár 65% is lehet. Mindenképpen válassza a főtt burgonyát, és kerülje a sült burgonya, a csipszek vagy a burgonyapüré fogyasztását. 


Tészták

Gyakran megéhezik a tészta fogyasztása után, ezért inkább kerüli? Hibát követ el. Elég, ha odafigyelünk a megfelelő főzési módra, illetve ha teljes kiőrlésű tésztát választunk. A tésztát soha ne főzze szét, hanem úgy, hogy a közepe éppen roppanós maradjon.


Lencse

Nem csak a lencse, de összességében a hüvelyesek semmiképp nem hiányozhatnak egy diétás étrendből. A hüvelyesek fontos fehérje- és szénhidrát források. Esetleg tart a felfújódástól? Ez kiküszöbölhető a megfelelő főzési módszerrel – legalább egy órán keresztül – vagy főzés előtti beáztatással. A felfújódás ellen egyes gyógynövények is segíthetnek, főzés során tegyen a vízbe lestyánt, köményt, ánizst, bazsalikomot vagy majoránnát. 


Avokádó

Az avokádó fogyasztását sokan kerülik a diéta során, mert zsírokat tartalmaz. A kalóriatartalma 220 kcal 100 grammban, azonban növényi eredetű zsiradékról van szó. Az avokádó gyorsan laktat, gazdag rostforrás és a benne lévő zsíroknak kalóriaégető hatása van. 


Zeller

A zeller pozitívan hat az emésztésre, de főleg a testsúlycsökkenésben játszik pozitív szerepet. Meglepően alacsony a kalóriatartalma. Csak 14 kcal 100g zellerben! A zeller gazdag C- és B-vitaminokban, és ásványanyagokban is – például kálium, kalcium és foszfor. 


Alma 

Valami finomságra vágyik? Akkor nyúljon egy alma után. Az alma megszünteti az édesség utáni vágyat, és nagymennyiségű rostanyagot is rejt magában. 


Brokkoli

A brokkoli sem hiányozhat a bevásárló listából, leginkább nyers állapotban javasolt fogyasztani, mivel főzéssel arányosan nő a kalóriatartalma, ami azonban főtt állapotban is viszonylag alacsony.


Halak

A halak valóban fontos szerepet játszanak a fogyásban, és érdemes hetente legalább két alkalommal halat fogyasztani egy diéta során.


Eper

Az eper a gyorsabb zsírégetésben segít, azért ne habozzon gyakrabban epret fogyasztani. Az eper természetes antioxidáns, sokféle vitamint és ásványagyagot juttat a szervezetbe.


Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések