Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Nem tett vallomást és kérdésekre sem válaszolt a bíróságon a Hableány elsüllyesztésével vádolt kapitány

Nem tett vallomást és kérdésekre sem válaszolt annak a szállodahajónak az ukrán kapitánya, akit azzal vádolnak, hogy ő okozta az egyik legsúlyosabb dunai hajóbalesetet tavaly májusban, amelyben 27 ember halt meg, és egy embert azóta sem találnak. Korábban a tárgyalásról való jogáról sem mondott le, és azt vallotta, szabályosan közlekedett a hajójával, nem ő okozta a balesetet, és nem tudja, mit kellett volna tennie, hogy ne következzen be.

A Viking Sigyn szállodahajó Budapesten, a Margit híd közelében nekiütközött és maga alá gyűrte a Hableány sétahajót, amely elsüllyedt. A sétahajón 35-en voltak: 33 dél-koreai turista és a kéttagú magyar személyzet.

HÉT TURISTÁT SIKERÜLT KIMENTENI, 27 ÁLDOZAT HOLTTESTÉT MEGTALÁLTÁK, EGY DÉL-KOREAI UTAST TOVÁBBRA IS ELTŰNTKÉNT TARTANAK NYILVÁN. 

A szállodahajó 65 éves ukrán kapitányát az ügyészség vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetésével és segítségnyújtás elmulasztásával vádolja.

AZ ÜGYBEN MÁRCIUSBAN ELŐKÉSZÍTŐ TÁRGYALÁST TARTOTTAK, AMELYEN A FÉRFI KÖZÖLTE, NEM MOND LE A TÁRGYALÁS JOGÁRÓL. 

A kitűzött tárgyalásokat azonban a koronavírus-járvány miatt elhalasztották, így a bizonyítási eljárás csak most kezdődhetett meg.

A kapitány, Jurij C. a bírósággal azt közölte, hogy egyelőre nem tesz vallomást és kérdésekre sem válaszol, ezért ismertették a nyomozati vallomását. Ebben azt mondta, "hogy 2019. május 29-én 20 óra 50 perckor indult az utasokkal az Akadémia nevű hajóállomásról Nürnbergbe,

és bár esett az eső és sötét volt, jók voltak a látási viszonyok. A magas vízállás miatt lejjebb engedték a kormányállást, így az csak 6,5 méter magasan volt. 

Lassan, 2-3 kilométer/órával haladt, hogy az utasok jól lássák a Parlamentet. A Margit-híd előtt 10-11 kilométer/órára növelte a sebességet, és az áthaladáshoz a hídnyílás közepén lévő fényt célozta meg. A folyónak ezen a szakaszán más hajók is voltak - közölte.

Tanúvallomásában a férfi azt mondta,

LÁTTA A KISEBB HAJÓT, AMELY A VIKING SIGYNT JOBBRÓL ELŐZTE, 5-6 MÉTERES OLDALTÁVOLSÁGOT TARTVA, DE UTÁNA NEM FIGYELTE A HABLEÁNYT, MERT A HÍD ALATTI ÁTHALADÁSRA KONCENTRÁLT. 

Rádión senki nem jelezte, hogy előzni fog, a radar pedig nem mutatta a kisebb hajót, valószínűleg azért, mert nagyon közel volt - vallotta.

A kapitány azt mondta,

A SZÁLLODAHAJÓ ORRÁBAN LÉVŐ TURISTÁK KIÁLTOTTAK, HOGY "BOAT" (HAJÓ), MAJD KÉT-HÁROM MÁSODPERC MÚLVA ÜTKÖZTEK, EGY ERŐS LÖKÉST ÉRZETT. EZUTÁN LEÁLLÍTOTTA A HAJÓ MOTORJÁT, A MATRÓZOK NEKILÁTTAK A MENTÉSNEK, Ő PEDIG BEJELENTETTE A NAVINFÓN A BALESETET, MAJD KIKÖTÖTT 

- ismertette.

Tanúvallomásában még azt mondta a kapitány, hogy a kis hajó megelőzte őket, majd bevágott eléjük. A keddi tárgyaláson ezt azonban úgy pontosította, hogy csak a hajó orrában lévő utasoktól hallotta így.

A kapitány tanúvallomásában kijelentette:

SZABÁLYOSAN KÖZLEKEDETT, NEM Ő OKOZTA A BALESETET, ÉS NEM TUDJA, MIT KELLETT VOLNA TENNIE, HOGY NE KÖVETKEZZEN BE. 

Megjegyezte: a kis hajó megelőzhette, de nem keresztezhette volna az útját, és az 5-6 méteres oldaltávolság sem volt elegendő.

Kedden a bíróság várhatóan még szakértőket hallgat meg a baleset körülményeiről.

Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések