A karantén időszak után nemrég nyitott újra az autószalonok jelentős része a nyugat-európai országokban. A járvány gazdasági hatásai miatt viszont alig nézelődnek, vásárolnak az emberek.
Tavasszal egymás után hagyták abba a termelést a hazai autógyárak. Sokan abban bíztak, hogy a kiesett termelés jelentős része később pótolható lesz. A leállások alatti felszabadult időszakot, a gyártásban segítő gépek karbantartására használták fel, az alkalmazottakat pedig szabadságra bocsátották, így nyárra kevesebb szabadnapjuk maradt.
A Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke, László Zoltán a lapnak azt nyilatkozta: meglepte a beszállítói láncok szereplőit, hogy idén is lesznek nyári leállások az autógyárakban.
"Ennek nyilván van egy rejtett üzenete, amit nem szívesen tesz ki senki az ablakba: nincs nagy termelési nyomás az autógyártókon. Folyamatosan csökken a tervezett eladások száma, újabb és újabb verziók jönnek azzal kapcsolatban, hogyan folytatódik a termelés"— fogalmazott László Zoltán.
A kecskeméti Mercedes gyár, a Magyar Suzuki Zrt. is augusztusban tervezi az éves nyári leállást - írja a 24.hu. Ezzel szemben a győri Audi gyár nem tervez minden területet átfogóan érintő leállást.
László Zoltán szerint a szabadságokat a legtöbb helyen már elhasználták, emiatt szinte biztosan lesznek fizetés nélküli időszakok az alkalmazottak számára. A beszállítóknál előfordulhat, hogy csak az állásidő esetén alapbérnek a 70-75-80 százalékát fizetik ki, és magyarázatként legfeljebb annyit tesznek hozzá, hogy így tudják megőrizni a munkahelyeket.
Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek
0 Megjegyzések