Powered by Jasper Roberts - Blog

Ez az egyik legerősebb zsírbontó ital: így készítsd el otthon a búzafűlevet

Rendkívül gazdag vitaminokban, enzimekben, ásványi anyagokban, és a fogyásban is segítenek.

A búzafű áldásos hatásait már 5 ezer évvel ezelőtt, az ókori Egyiptom lakói is felismerték: a Nílus mentén zöldellő növényt immunerősítésre használták magas tápanyagtartalma miatt, de a maják, inkák, aztékok és a Kárpát-medence lakosai is előszeretettel fogyasztották pozitív tulajdonságai miatt.

Nem véletlen, hogy az elmúlt években szuperélelmiszerré nőtte ki magát: tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal, található benne többek között A-, B-, C-, D-, E- F- és K-vitamin, és számtalan olyan emésztőenzimet tartalmaz, amelyek a kiegyensúlyozott anyagcseréhez szükségesek.

Így segíti a fogyást a búzafű

A gluténmentes búzafű hatékony zsírbontó, a belőle kinyert zöld lé beindítja az anyagcserét, megszünteti a teltségérzetet, a puffadást. Magas klorofilltartalma miatt javítja a sejtek oxigénellátását, ezzel segít a gyulladások megszüntetésében, és stimulálja a vörösvértestek képződését. C-vitamin-tartalma hozzájárul olyan hormonok termeléséhez, ami a zsírok lebontásában vállal szerepet, az F-vitamin csökkenti a koleszterinszintet, a K-vitamin pedig a vastagbél baktériumflórájának fő felelőse, amelynek hiánya súlyos vérzékenységet okozhat. A búzafű nyomelemek, enzimek és ásványi-anyagok sokaságát is tartalmazza.

A tartós fogyás egyik titka a megfelelő anyagcsere és a változatos, kiegyensúlyozott táplálkozás, de fontos, hogy a siker érdekében időnként beiktass egy gyors tisztítókúrát. Napi egy pohár búzafűlé elegendő ahhoz, hogy folyamatosan biztosítsd az anyagcseréd megfelelő működését, erősítsd az immunrendszered, és megszabadulj a pluszkilóktól.

Így készítsd el a búzafűlevet

Nem véletlenül mondják azt, hogy a búzafűből készült lé igazi vitaminbomba a szervezet számára: a Health Psichology szerint 1 uncia, azaz nagyjából 28 gramm lé 1 kilogramm zöldség tápértékével egyezik meg, ásványianyag-tartalma pedig hasonló, mint a spenóté vagy a brokkolié.

Fontos tudni, hogy a zérókalóriás búzafűlevet frissen préselve érdemes fogyasztani, mivel hatóanyagai a levegővel érintkezve gyorsan elvesztik pozitív tulajdonságaikat. A búzafüvet otthon, az ablakpárkányon vagy erkélyen is lehet termeszteni, de tálcás búzafüvet vagy fagyasztott búzafűlevet már bioboltokban vagy házhoz rendelve is be lehet szerezni.

Ha megpróbálkoznál otthon a búzafű sajtolásával, fogj egy ollót, és szüreteld le a zöld, hosszúkás, értékes nedvvel ellátott leveleit olyannyira, hogy alulról 2-3 centiméter maradjon, hogy később újra kinőhessenek. A levágott szálakat turmixgépben aprítsd össze. Egy evőkanál masszát keverj el egy pohár hideg vízben, és már ihatod is.

Mivel a búzafűlé magában elég kesernyés ízű, az étkezések kiegészítéseként is lehet használni például levesekbe, salátákba vagy zöld smoothie-ba keverve.

Mennyit fogyassz belőle?

A búzafűlé túlzott fogyasztása gyomorbántalmakat eredményezhet, ezért fokozatosan kezdj hozzá: az első héten érdemes egy-egy evőkanállal fogyasztani a pépből, a második héttől kezdve pedig egy pohárral, vízben hígítva. Ha salátába, smoothie-ba tennéd, a napi ajánlott mennyiség ne legyen több 40 ml-nél.

Tovább hírek:

0 Megjegyzések