A következő válogatás Az utazó támasza (Umdat al-Szalik) klasszikus saría kézikönyvből származik, mely egyike a legmegbízhatóbb iszlám jogi szövegeknek.
A szunnita iszlám jogtudomány legfontosabb tekintélyének számító kairói al-Azhar Egyetem ezt írja róla: „Igazoljuk, hogy ez a fordítás megfelel az arab eredetinek és illeszkedik az ortodox szunnita közösség hitéhez és gyakorlatához.”
Kafírok (nem muszlimok, gyaúrok)
(o4.9) Egy zsidóért vagy keresztényért fizetendő jóvátétel harmada annak, amit egy muszlimért kell fizetni.
(h8.24) Nem engedélyezett zakátot (alamizsnát) adni egy kafírnak…
(e2.3) Visszataszító/sértő egy nem muszlim tányérját/edényét használni vagy ruháját viselni.
Az e8.3 azt mondja, hogy egy nem muzulmán nem érintheti meg a Koránt.
Az f21.2 szerint egy nem muszlim nem „keveredhet” egy muszlimmal bizonyos eseményeken.
A g1.2 szerint bár engedélyezett egy muszlim számára, hogy meglátogasson egy nem muszlimot, ha az beteg, de nem javasolt. (Ugyanez a helyzet egy nem muszlim rokon sírjának látogatásával kapcsolatban – g5.8.)
(l5.2) egy nem muszlim nem örökölhet egy muszlimtól.
Az o1.2 szerint nem büntetendő az a muszlim, aki megöl egy nem muszlimot.
Az o1.0-11 szerint az iszlám állam nem muszlim alattvalóját nem érheti bántódás, ha
– megfizeti a fejadót (dzsitját);
– betart bizonyos iszlám szabályokat, főleg a házasságtörésért és a lopásért járó büntetéseket (megkövezést ill. kézlevágást);
– megkülönbözteti magát a nem muszlimoktól úgy, hogy másképp öltözik;
– az útnak átmegy a másik oldalára, ha egy muszlim szembejön;
– megelégszik a köszöntés egy alacsonyabb formájával;
– beleegyezik abba, hogy nem épít új templomokat, vagy nem építi a házát magasabbra, mint a muszlimok.
(o22.13) A bíró két pereskedővel szemben elfogulatlanul jár el, mindkettőt ugyanolyan tisztelettel ülteti le, egyenlő figyelmet szentel mindkettőnek, és így tovább, kivéve, ha az egyikőjük egy nem muszlim, ugyanis ez esetben a muszlimnak jobb helyet biztosít.
0 Megjegyzések