Támogassa munkánkat!

Igényeljen tagsági kártyát. Kattintson IDE.

Hatalmas bajban a Volkswagen csoport


Óriási veszteséget termelt a világ egyik legnevesebb autógyártója, a német vállalatcsoport a harmadik negyedévben 1,072 milliárd eurós mínuszt könyvelt el Porsche problémái és a holland Nexperia chipellátási gondjai miatt. 

A Porsche leányvállalat problémái milliárdos veszteséget okoztak a Volkswagen csoportnak, amit a holland Nexperia chipszállító szűk ellátása tovább növelhet, írta az Infostart német hírportálok beszámolói alapján. 

A Volkswagen csoport a júliustól szeptemberig terjedő negyedévben 1,072 milliárd eurós veszteséget könyvelt el, szemben a tavalyi 1,56 milliárd eurós nyereséggel. Az idei nettó nyereség hónapról hónapra csökkent, főként a megnövekedett amerikai piaci vámok és a Porsche termékstratégiájának „kiigazításai” miatt, amelyek az első kilenc hónapban 4,7 milliárd euróval terhelték a céget. A beszámolók szerint a Porsche számára milliárdos költségeket okoz az új stratégia, amely a belső égésű motorok üzemeltetését hosszabbítja meg.

Eközben a Volkswagen anyamárka helyzete némileg javult a költségcsökkentő programnak, köztük a több tízezer tervezett elbocsátásnak köszönhetően. A szerkezetátalakítási program 2030-ig 35 ezer munkahely megszűnését jelenti a németországi 130 ezerből.

Az értékesítés frontján némi növekedés tapasztalható, főként az elektromos járművek iránti kereslet miatt, míg a Skoda és a Seat jól teljesített. Észak-Amerikában és Kínában ugyan csökkentek az eladások, Európában viszont növekedés volt.

A jövőt azonban újabb chipválság is fenyegeti. A holland kormány a közelmúltban átvette az irányítást a Nexperia fölött, amely kulcsfontosságú chipeket gyárt, például légzsákokhoz. Erre a lépésre reagálva a kínai vezetés korlátozta az exportot, figyelmen kívül hagyta a holland központ utasításait.

A Volkswagen a kínai fenyegetések ellenére folytatja a termelést, a gyártás az elmúlt napokban az előirányzott ütemben zajlott, de rövid távú hatások nem zárhatók ki. 

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) például már arra figyelmeztetett, hogy a gyártósorok több cég üzemeiben is hamarosan leállhatnak, ez már csak napok kérdése. 

Az ACEA szerint a nagy gyártók egyelőre a raktárkészletek felhasználásával tudja biztosítani a folyamatos termelést, de a legutóbbi felmérés szerint sok helyen már kifogynak a chipekből.

Az Európai Bizottság már tárgyal Kínával a chiphelyzet rendezéséről.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések