2024-ben 22%-kal nőtt a Biblia eladása, amely a Z generáció hit iránti érdeklődéséből is fakadhat.
A
Biblia, a világ első nyomtatásban megjelent könyve, 2024-ben újra
reflektorfénybe került az Egyesült Államokban. Az eladások 22%-os
növekedést mutattak az előző évhez képest, ami jelentős eltérés a
könyvpiac általános, mindössze 1%-os bővülésétől. A jelenség mögötti
okokat szakértők és kutatások próbálják feltárni – írta meg a
zarandok.ma.
Amy Simpson, a Tyndale House Kiadó képviselője a
Wall Street Journal hasábjain osztotta meg véleményét. Szerinte a Biblia
iránti kereslet növekedését elsősorban a Z generáció tagjai hajtják,
akik közül sokan húszas éveik elején járnak. Simpson a „A Biblia
állapota 2023-ban” című felmérésre hivatkozott, amely kimutatta, hogy a Z
generáció 44%-a érdeklődik Jézus Krisztus és a Biblia iránt
Ez a generáció valami szilárdabbat keres
– tette hozzá.
Alex
Jones, a népszerű Hallow ima-alkalmazás társalapítója, szintén az
isteni gondviselésre vezeti vissza a növekvő érdeklődést. „Isten valamit
igazán nagyon jól csinál,” mondta a Fox Business interjújában, és utalt
arra, hogy személyesen is megtapasztalta a hit megújulását. Az
alkalmazás felhasználóinak száma folyamatosan nő, amit ő a hithez való
visszatérés jeleként értékel.
A közösségi média szerepét és az
influenszerek hatását szintén elemzik a szakértők. Bár a Zenit felmérése
szerint a hitüket nyíltan megosztó celebek és influenszerek
népszerűsége hozzájárulhatott a Biblia népszerűségéhez, az általános
trend szerint a streamelők hitelesebbé váltak, mint a hagyományos
hírességek. Ugyanakkor az, hogy ez mennyiben járult hozzá a 22%-os
növekedéshez, továbbra is vita tárgya.
Everett Piper, a Washington
Times egyik szerzője, egy másik perspektívát mutatott be. Véleménye
szerint a Z generáció eltávolodik a kulturális korszellemtől, amit a
régi könyvekkel szembeni általános elutasítás is felerősít. Piper
szerint az olyan esetek, mint amikor egy kanadai iskola eltávolította
könyvtárából a 2008 előtt kiadott könyveket, lázadást váltanak ki a
fiatalok körében, akik éppen ezért fordulhatnak a Biblia felé.
Bár
a Biblia iránti kereslet látványosan nőtt, az még kérdéses, hogy hányan
olvassák ténylegesen a könyvet. Mindazonáltal a megnövekedett eladások
azt mutatják, hogy a fiatalabb generációk egyre nyitottabbak a hitre és
az életükben szilárd alapokat keresnek.
(Mandiner)
0 Megjegyzések