Nem áll le az autósok üldözésével Karácsony Gergely főpolgármester, aki egy rádióműsorban ismertette az elképzeléseit. A fővárosi Fidesz–KDNP-frakció szerint nem az élhető, gyalogosbarát főváros gondolatával van probléma, hanem azzal, hogy a városvezetés nem nyújt alternatívát az autóval közlekedőknek.
Alább a Magyar Nemzet cikke:
–
Az autósok kiszorítása évek óta folyamatos, és mindeközben azt látjuk,
hogy a P+R-parkolók nem épülnek meg, amelyek szükségesek lennének ahhoz,
hogy az emberek le tudják tenni az autóikat. Amelyik parkoló megépült
még Tarlós István vezetése alatt, azokból többet fizetőssé tettek
Karácsonyék – mondta el a Magyar Nemzetnek Szepesfalvy Anna. A fideszes
fővárosi képviselő arra a főpolgármesteri kijelentésre reagált,
miszerint lépésről lépésre szorítaná ki az autósokat a balliberális
vezetés a fővárosi utakról.
– Nem fejlesztik úgy a BKV
rendszereit, itt különösen a kötött pályás közlekedésre gondolok, hogy
valós alternatívát tudjunk nyújtani az autósoknak, hogy tényleg könnyen,
gyorsan, kényelmesen, jóval olcsóbban és környezetbarát módon tudjanak
eljutni a desztinációkra. Arról nem beszélve, hogy a létező
BKV-járatoknak az állapota sem kielégítő. Nagyon komoly visszaesést
lehet tapasztalni a köztisztasági és közbiztonsági állapotokban is –
mutatott rá az egyik komoly problémára a képviselő. Beszédes Karácsonyék
részéről, hogy a Fidesz–KDNP-frakció benyújtott egy előterjesztést, ami
arról szólt, hogy a fővárosi rendészet és a rendőrség közösen
járőrözzön Budapest közterületein is, ne csak a BKK-járatokon.
Ezt
a rendpárti javaslatot nem fogadta el a közgyűlési többség, helyette
csak a közösségi közlekedésre korlátozódó rendészetet szavazták meg.
Ezzel
feltehetően politikai szándékkal gesztust gyakoroltak Vitézy Dávid
felé. A kampányban a főpolgármester még hevesen tiltakozott a
BKK-rendészet létrehozása ellen, mert szerinte a közösségi közlekedésben
felbukkanó erőszakos kéregetők, a maguk alá vizelő hajléktalanok és
ittas személyek kérdése nem rendészeti probléma, hanem szociális.
–
A mi javaslatunk a 2019 előtti állapotok visszaállítását célozta meg.
Emlékezetes: a fővárosi rendészet és a rendőrség különböző hatáskörökkel
tudták egymást támogatni és így többszörözni az utcai jelenlétet. Akkor
37 ezer órányi járőrözési szolgálatot végeztek el közösen. Ez a
huszadára csökkent a Karácsony-érában. Az előző gyakorlatot kellene
visszaállítani, hiszen nemcsak a BKK járatain járőröztek, hanem a
köztereken, az aluljárókban, a parkokban is. Tehát a javaslatunk
önmagában nem csak a tömegközlekedést érintette volna. Visszatérve az
autósok kiszorítására, szerintünk először kellene fejleszteni, és utána
tiltani.
Természetesen nincs azzal gond, ha szeretnénk egy
élhetőbb, gyalogos-, biciklis- és BKV-barát fővárost kialakítani, de a
fejlesztések nélküli döntések végrehajtása olyan, mintha a
főpolgármester szeretné megúszni a házi feladatát, hogy tilt és lezár,
de ebben ki is merül ez a folyamat, és nem teszi meg azokat a lépéseket,
amelyek ahhoz kellenek, hogy valós alternatívát kínáljon a budapesti
autósoknak – tette hozzá a fideszes képviselő. Szepesfalvy Anna a
rakpart átgondolatlan lezárására is kitért, szerinte itt sem végezték el
a megfelelő előkészítést, hogy egy ilyen mértékű lezárás megtörténjen.
–
Karácsony Gergely főpolgármester azt mondja: egyeztetés zajlik a
rakpart átépítése kapcsán, miközben már beadta az engedélyezési
terveket. Ez nem fair a budapestiekkel szemben. A fővárosnak lenne arra
forrása, hogy az autósoknak szóló fejlesztéseket előzetesen létrehozza.
Szalai Piroska képviselőtársam részletesen foglalkozik azzal, hogy
milyen anyagi helyzetben van valójában a fővárosi önkormányzat.
Karácsony Gergely azt mondja, itt minden pénzt elvontak. Az igazság az,
hogy a főváros fő bevétele, az iparűzési adó még 2019-ben 165 milliárd
forint volt, idén 303 milliárdot várnak ebből a bevételi forrásból.
Lehet mondani, hogy a szolidaritási adót is megemelte a kormány, de
azért nem ennyivel. Önmagában nem mondhatja a főpolgármester, hogy
rosszabb helyzetben lenne, mint Tarlós István volt. Ehhez képest
semmilyen komoly fejlesztést nem látunk, csak az átgondolatlanul
bevezetett forgalomcsökkentést, sokszor szakmaiatlanul felfestett
biciklisávokat, és még nem történtek meg azok a fejlesztések, amelyek
ahhoz kellenek, hogy valóban tudjuk csökkenteni az autós forgalmat –
hangsúlyozta Szepesfalvy Anna.
0 Megjegyzések