Egy csaló banki dolgozónak álcázta magát, majdnem 6 millió forintot sikerült ellopnia egy gárdonyi nőtől. A rendőrség időben intézkedett, a pénzt visszakapja a nő.
Egy csaló azzal hívott fel egy gárdonyi nőt, hogy
gyanús pénzmozgást észlelt a számláján. Banki alkalmazottnak álcázta
magát, a nő ezt eleinte elhitte, ezért együttműködött: belépett a
mobilbankjába, majd rákattintott egy linkre, amit a csaló diktált be
neki, ezután elvesztette az irányítást a számlája felett. A csaló így a
nő 6 millió forintos megtakarítását utalta át saját számlájára, azt
mondta, erre azért van szükség, hogy a pénz biztonságban legyen addig,
amíg a bank kivizsgálja a gyanús külföldi tranzakciót. Az utalás után
letette a telefont, és elérhetetlenné vált. Ekkor a nő már tudta, hogy
átverték, értesítette a rendőrséget és letiltatta a számláját. A
gárdonyi nyomozók hamar intézkedtek, így a nő napokon belül
visszakaphatja a pénzét.
„Az elmúlt években drasztikusan
emelkedett a digitális szolgáltatások és az online tranzakciók száma.
Minél több tranzakció zajlik az interneten, annál több lehetőség adódik a
csalásokra. A kiberbűnözők egyre kreatívabb megoldásokkal próbálkoznak,
és egyre nagyobb volumenben hajtják végre a támadásokat” – írja a
Police.hu.
A rendőrök a következőket tanácsolják az ilyen jellegű csalások megelőzéshez:
Fontos, hogy mindig ellenőrizzük a weboldalak hitelességét, ahol megadjuk kártyaadatainkat és jelszavainkat!
Ismeretlen helyről, üzenetben kapott linket soha ne nyissunk meg, ismeretlen eredetű programot soha ne töltsünk le számítógépünkre és ne telepítsük a telefonra, bárki is javasolja azt! Ilyet a pénzintézetek soha nem kérnek, és arra sem kötelezik ügyfeleiket, hogy a netbankot használják!
Ha a bank valóban észlel gyanús pénzmozgást az ügyfél számláján, kapcsolatba lép vele, és csak az adott tranzakcióra vonatkozóan kérnek megerősítést, hogy az teljesülhet-e. Ebben az esetben is mindig történik ügyfél-azonosítás.
A valódi banki alkalmazottak telefonon soha nem adnak utasítást semmilyen átutalásra!
0 Megjegyzések