A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Alapjaiban változik meg a KRESZ? Mutatjuk a részleteket!


A kormányzati szereplők 2025. március 31-ig tesznek javaslatokat az új szabályozás kialakítására. 

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) széles körű szakmai, tudományos és társadalmi egyeztetéssel megkezdi a KRESZ megújítását.

Az új közlekedési szabályrendszer kialakítása öt fő témakörben folyik: a KRESZ-ben foglalt magatartási szabályokon túl a humán tényezőt, a szankciórendszert, az infrastruktúrát és a járműműszaki feltételrendszert érintő jogszabályok átfogó felülvizsgálatával alakítják ki az új szabályozást.

Öt fő terület

– Felülvizsgálják a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. KPM-BM együttes rendeletet (KRESZ), valamint a kapcsolódó jogszabályokat; 

– Vizsgálják a közlekedési szabályrendszeren beül a humán tényező fejlesztési lehetőségeit; 

– Vizsgálják a szankciórendszer és a közúti ellenőrzés hatékonyabbá tételét; 

– Felülvizsgálják a közútkezelési szabályrendszert; 

– Megújítják a járművekkel szemben támasztott műszaki elvárásokat, valamint kialakítják az önvezetéssel kapcsolatos technológiák alkalmazási lehetőségeit.

Hangsúlyozták, hogy a közlekedési szabályrendszer megújítása nem csupán a KRESZ és a kapcsolódó jogszabályok felülvizsgálatára és módosítására terjed ki: a szakmai és tudományos munka, valamint a társadalmi egyeztetés a több ponton javításra szoruló, bonyolult és idejét múlt szabályrendszer mellett az oktatásban, képzésben, a szabályok betartásában és betartatásában, a közlekedési infrastruktúra sokszor helyi szinten nem egységes kialakításában, valamint a közlekedésben részt vevő járművek műszaki paramétereire vonatkozó követelményekben és a közlekedésben megjelenő új technológiák, eszközök kezelésében is azonosított olyan területeket, ahol beavatkozásra van szükség.

Az öt fő területet, így a KRESZ-ben foglalt magatartási szabályokat, a humán tényezőt, a szankciórendszert, az infrastruktúrát és a járműműszaki feltételrendszert érintően Lázár János, építési és közlekedési miniszter a belügy-, a Miniszterelnökséget vezető, a kultúráért és innovációért felelős, az igazságügyi, valamint a közigazgatási és területfejlesztési miniszter bevonásával 

– áll a közleményben.

(MTI)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések