Maxim Oreshkin elnöki tanácsadó az Expert magazinnak adott interjújában a Mercedes és a BMW eltűnését jósolta: a márkák megmaradhatnak, de megismétlik a Volvo sorsát, és megszűnnek európai autók lenni.
"Most sokat beszélünk arról, hogy a kínai autóipar átveszi az orosz piacot. De ez nem csak Oroszországban történik. Kína a világ első számú autóexportőrévé vált. Nem lennék meglepve, ha tíz év múlva az olyan cégek, mint a Mercedes és a BMW a történelem homályába vesznének. Márkaként valószínűleg megmaradnak, de megismétlődik a Volvo sorsa, amelyet Kínának adtak el. Más szóval, gyakorlatilag megszűnnek európai autók lenni"
- mondta.
Az elnöki tanácsadó szerint az európai gyártóknak ma már sem piacuk, sem előnyük nincs azokban a technológiákban, amelyekkel öt-tíz évvel ezelőtt rendelkeztek.
A múlt héten Kína oroszországi nagykövete, Zhang Hanhui a RIA Novosztyinak adott interjúban elmondta, hogy Oroszország a kínai autók fő importőre lett, míg Kína a fő autószállítójuk (a szállítások mind fizikai, mind pénzben kifejezve nőttek).
0 Megjegyzések