„Élményszerű, feladatközpontú, az év egyik legjobb döntése” – ezzel a címmel számolt be Dull Szabolcs a szélsőliberális honlapon, hogy folytatódik a Telex Akadémia "tanárképzése" (értsd: érzékenyítés).
Az idén már közel száz tanár vett részt a Telex Akadémia ingyenes foglalkozásain, az ország minden pontjáról fogadtuk a pedagógusokat. És jövőre ismét várjuk a tanárok jelentkezését! - írja Dull.
Dull szerint sokan már befejezték a féléves képzést és megosztották velük a tapasztalataikat a képzésről, illetve arról, hogyan fogadták a diákok azt a tananyagcsomagot, amelyet a tanárok a képzés részeként megkapnak.
Az érzékenyített tanároktól néhány idézetetet csatolt a cikkhez:
„Az
évem egyik legjobb döntése volt, hogy jelentkeztem és részt vehettem a
képzésen. Nagyon sok értékes embert ismertem meg a képzés folyamán és
rengeteg új ismerettel gyarapodtam.” (Őri István, testnevelő tanár és
osztályfőnök, Gyulai Szakképzési Centrum Ady – Bay Technikum és
Szakképző Iskola)
„Különböző helyekről
érkeztünk, teljesen önként, más-más tantárgyat tanító kollégák – egy
volt közös mindannyiunkban: hallatlanul fontosnak éreztük, hogy a
diákjaink találkozzanak a tudatos médiahasználat és -fogyasztás
módszereivel.” (Szurma Ágnes, magyartanár, a Lauder Javne Iskola
gimnáziumi tagozatának tanára)
„Mivel a
kötelező tananyag része a médiaműveltség is, ezen téma feldolgozása
során a szakszerűsége, a digitális támogatás ereje és a fiatalok számára
vonzó feladatok megfogalmazása miatt nyugodt szívvel támaszkodhattam a
Telex Akadémián tanultakra. Kompetens háttértámogatást kaptam pedagógiai
céljaim eléréséhez, és a megtartott órák tapasztalataira is kíváncsiak
voltak a Telex Akadémia szervezői.” (Baranyai Júlia, középiskolai tanár)
„Nagyon
hasznosnak gondolom a Telex Akadémia médiaműveltségi képzését, a
jelenség mindenki életének része, így mindenkinek – felnőttnek,
gyereknek egyaránt – jó lenne tudatosabbnak, felkészültebbnek,
kritikusabbnak lenni. Ehhez kiváló segítség a képzés anyaga. A legjobb
élmények a rádöbbenés és a rádöbbentés, a felismerés és felismertetés
pillanatai.” (Boda Emőke, magyar-informatikus könyvtáros szakos és
könyvtárostanár, Óbudai Gimnázium)
„Élményszerű,
feladatközpontú, a teljes csoport kreativitására épülő foglalkozáson
vettünk részt, amely ritka manapság a továbbképzési palettán. Az oktatók
a Telex Akadémián modern facilitátori szerepben segítették az esetleges
szituációk (mit fog erre a diák válaszolni, lehet hogy ezt fogja
kérdezni, ekkor hogyan válaszolsz tanárként) megoldását.” (Gyurcsik
Péter, középiskolai tanár, Madách Tánc- és Színművészeti Szakgimnázium
és Alapfokú Művészeti Iskola)
Azt is megjegyzi, hogy az ingyenes, akkreditált képzés a tudatos információfogyasztás kialakításához, az információ megfelelő szűréséhez szükséges ismereteket és oktatásmódszertani alapokat kínál 9–12. évfolyamon tanító pedagógusoknak.
Hozzáteszi: Örömmel vesszük a visszajelzéseket arról, hogy a Telex Akadémia képzésén résztvevő tanárok később is sikerrel tudják alkalmazni a tanóráikon az itt tanultakat.
A képzések végén a záróbeszélgetéseken a tanárok közösen dolgozzák fel a jelenléti képzés tapasztalatait, élményeit. Az egyik ilyen beszélgetésen hangzott el, „manapság ritkán történik meg, hogy egy tanár így érezhesse azt, hogy valakik (akik nem a diákjai) megbecsülik. - írja.
0 Megjegyzések