Hirdessen itt

Minden műszaki vizsgán átment a Balatonba zuhant helikopter, a szakértő rotorhibát sejt (videó)


Minden technikai felkészítésen részt vett és minden műszaki előírásnak megfelelt az a helikopter, ami csütörtökön zuhant a Balatonba – közölte a rendőrség a parancsnoki vizsgálatra hivatkozva pénteken. Az ügyben a rendőrség és a Honvédelmi Minisztérium is vizsgálatot indított. 

Ahogy arról korábban beszámoltunk, csütörtök délután Balatonszéplak térségében, a parttól nagyjából 300 méterre a vízbe zuhant egy rendőrségi, MD 500E típusú helikopter egy rendőrségi légigyakorlat során. A balesetről videófelvétel is készült.

A kétfős legénységet egy közelben tartózkodó hajó mentette ki, a rendőrség pénteki tájékoztatása szerint semmilyen sérülést nem szenvedtek. A helikoptert már aznap este nyolc körül kiemelték a vízből.

A parancsnoki kivizsgálás eredményéről pénteken kora délután adott tájékoztatást a rendőrség.

Eszerint:

A helikopter minden előírt technikai felkészítésen, vizsgán, éves és időszakos karbantartáson részt vett, azokon megfelelt.

A helikopter repülésre alkalmas műszaki állapotban kezdte meg a gyakorlatot.

A pilóták valamennyi képesítéssel, repülőorvosi minősítéssel is rendelkeztek, a repülési feladat végrehajtására az előírásoknak megfelelően felkészültek.

A repülési feladat során a „bekövetkezett vészhelyzetet” haladéktalanul a szakmai protokollnak megfelelően kezdték meg kezelni, „azonban ezen kísérleteik nem vezettek eredményre”.

A Somogy Vármegyei Rendőrfőkapitányság közlekedésrendészeti osztálya hivatalból eljárást indított. Katonai légügyi hatóságként a Honvédelmi Minisztérium is vizsgálja az esetet.

Szerelő-pilóta a rendőrségi helikopter balesetéről: Egy farokrotorhibának szinte mindig géptörés a vége

A szakember a látottak alapján azt feltételezi, hogy a farokrotor működésével kapcsolatos hiba okozhatta a balesetet. Mint mondja, erre utal, hogy miközben a hajtómű hallhatóan működött, a gép váratlanul irányíthatatlanná vált.

Bár feltehető, hogy a pilóta volt képes kompenzálni a palástfordulónál fellépő első stabilitásvesztést, ha valóban a farokrotor irányíthatósága, esetleg hajtása szűnt meg, ahogy ezt többen feltételezik, azt szinte lehetetlen volt géptörés nélkül megoldani. A gépen utazó rendőröknek szerencséjük volt, hogy a helikopter kis magasságról hasra érkezett a tóhoz, mert mint a szakember mondja, ha szilárd talajon csapódott volna be, esetleg az oldalára borul, ott akár a főrotor leszakadása is halálos következményekkel járhatott volna.

Mint a szakértő fogalmaz, a helikopterek esetében szinte nem létezik jelentéktelen műszaki hiba, vagy enyhe baleset, mert bár egy helikopter a rotorok maradékfordulatszámának köszönhetően akár hajtűműhiba esetén is képes biztonságos kényszerleszállás végrehajtani, valójában ebben az esetben is számos olyan tényező léphet fel, amely lehetetlenné teszi az autorotálást. Ilyen például, ha a hiba manőver közben lép fel és szintén ilyen helyzet a függeszkedés, amikor nehéz az autorotációban bízni.

Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések