Hirdessen itt

Rágalmazásért elítélt újságírót uszított Böjte Csabára a ballib sajtó


Kifejezetten Böjte Csaba lejáratására szerződtette a Mérce azt az újságírót, akit már korábban is elítéltek becsületsértés és rágalmazás miatt, mert hamisan vádolt meg valakit szexuális erőszakkal. 

Kulcsár Árpád mindennek ellenére ezúttal is szorgosan gyártotta a Böjte Csabát és alapítványát lejárató cikkeket. Az Origo cikksorozatban tárja fel, kik “akarhatták a ferences szerzetes fejét” az egyik korábban befogadott neveltje által.

Már korábban is hamisan vádolt szexuális zaklatással valakit az a Kulcsár Árpád, aki a Böjte Csaba és alapítványa elleni cikksorozat egyik létrehozója. Kulcsár az Origo információi szerint közel egy évig vett részt a Böjte-ügy “feltárásában”, és négy lejárató cikket is írt a Mérce nevű – a Jámbor András-féle Szikra Mozgalomhoz köthető – szélsőbaloldali portálra a témában – írja az Origo.

Pedig Kulcsárnak lett volna oka kerülni a szexuális zaklatás témáját, 2017-ben ugyanis éppen azért kellett lemondania a Transindex főszerkesztői posztjáról, mert kiderült, hogy rágalmazva, hamisan vádolta Váta Lóránd kolozsvári színészt szexuális abúzussal, aki nem sokkal később jogerősen pert is nyert az őt hamisan vádoló Kulcsár Árpád és portálja ellen becsületsértés és rágalmazás miatt. Kulcsár akkor mindössze az állítólagos áldozat verziója alapján írt lejárató cikket Váta ellen, ami kísértetiesen hasonlít a mostani, Böjte Csaba és alapítványa elleni akcióhoz, ahol szintén úgy jelentettek meg cikkeket baloldali újságírók, hogy a vádlottal nem is sikerült beszélniük, az áldozat állításait cáfolók véleményét pedig figyelmen kívül hagyták.

Mindezt Szabó Tünde, az ügyet kirobbantó Átlátszó Erdély portál munkatársa az Origo megkeresését azzal intézte el:

Aki eddig kétségbe vonta Mónika (az áldozat) állításait, arról győzött meg, hogy maga a kétségbe vonó személy megsértődött Mónikára, vagy jókora érdeke fűződik ahhoz, hogy megkérdőjelezze Mónika állításait.

A vádló Mónika történetét viszont azért is hitelesnek ítélte Szabó, mert, annak “részletei egybecsengenek a szexuális abúzusról szóló kutatások általános eredményeivel”. A hamis abúzus vádjába belebukó Kulcsár Árpád egyébként nem is titkolta, hogy kifejezetten a “Böjte-projektre” szerződött a Mércéhez. Korábban maga írta ki büszkén a Facebookra, hogy egy több hónapos, határokon átívelő “nyomozás” miatt került a szélsőbalos portálhoz. Május végén pedig, mint aki jól végezte dolgát, nyilvánosan is elköszönt a Mércétől, miután megosztotta a Böjte atyát lejárató utolsó anyagát a közösségi médiában.

Mint ismert, nemrég kiderült, hogy tudatos médiakampányt kreálhattak Böjte Csaba lejáratására a baloldalon, ami azonban megbukott, miután Mónika, az ügy koronatanúja, akinek vallomására építették az akciót, maga kért nyilvánosan bocsánatot az őt korábban befogadó ferences szerzetestől, és azt írta:

Végre sikerült eltávolítani a mérgező embereket, akik a maga fejét akarták általam.

Az Origo oknyomozó munkába kezdett, hogy feltárja, kik és miért akarhatták Böjte Csabát lejáratni ezzel az egyre zavarosabbnak látszó akcióval. A lap hamarosan további cikkekben mutatja be, mit sikerült megtudniuk az érintettektől és az ügy részleteit valóban jól ismerő erdélyi forrásaiktól, valamint részletesen közlik, hogyan igyekezhettek tönkretenni rosszakarói a Dévai Szent Ferenc Alapítványt, és annak gyermekek ezreit befogadó vezetőjét.

Annyi már most bizonyos, hogy erre az alantas feladatra Kulcsár Árpád személyében – többek között – egy olyan újságírót sikerült megnyerni, aki korábban egyszer már belebukott egy hasonló jellegű lejárató akcióba, és jogerősen elítélték hamis, rágalmazó abúzusvád miatt.

Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések