Az Ügynökség kérdőíve szerint a válaszolók 26 százalékának már több mint egymillió forinttal tartozik az oldal.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kérdőívvel méri fel a Booking.com késedelmes fizetésének hatásait a szálláshely szolgáltatók körében – közölte az MTÜ kedden az MTI-vel.
Kiemelték, hogy a helyzet kritikus:
minden második szállásadó problémát tapasztal az oldal működésében már több mint egy hónapja
és az érintettek 80 százalékának a mai napig nem utalta át a globális szálláshelyközvetítő oldal az elmúlt hetek szállásdíjait. Sőt, a válaszolók 34 százaléka azt jelezte, hogy a rendszer szerint nekik van tartozásuk az oldal felé. Az MTÜ a sérelmet szenvedett szolgáltatók támogatására jogsegély szolgálatot indít és egyeztetést kezdeményez az érintett hatóságokkal.
Az online szállásfoglaló platform pénzügyi rendszerének nyári karbantartására hivatkozva a Booking előzetesen közleményben tájékoztatta a szállásadó partnereit az utalások várható csúszásáról és a megszokott fizetési ütemezés július 27-e utáni helyreállításáról. Bár azóta indultak a Booking.com részéről tranzakciók, a határidőt követően továbbra is akadozó ügyfélszolgálatról és késedelmes fizetési teljesítésről számolnak be a szállásadók – ismertette az MTÜ.
Már csaknem hatezren küldték vissza a kérdőívet
A közlemény szerint az ügynökség a probléma feltárására augusztus 4-én kérdőíves felmérést indított a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban regisztrált szálláshelyek körében, a kérdőívet eddig csaknem 6000-en küldték vissza kitöltve, túlnyomó többségben (79 százalékban) családi vállalkozásban üzemeltetett magánszálláshelyek és egyéb szálláshelyek. Az eddigi válaszolók közel felének működését nehezíti a fennakadás, 80 százalékuk azt sérelmezi, hogy a szállásdíjat a mai napig nem kapta meg a szállásközvetítő cégtől.
„Felháborító és elfogadhatatlan, hogy egy olyan ágazatban, amelyben az értékesítés mára nagyrészt az online térben zajlik,
az egyik meghatározó multinacionális szereplő épp a kisvállalkozókkal szemben próbálja érvényesíteni erőfölényét, és ezzel családok ezreinek megélhetését veszélyezteti.
Ráadásul teszi ezt éppen a főszezonban” – jelentette ki a közlemény szerint Guller Zoltán, az MTÜ igazgatóságának elnöke. Hozzátette: az MTÜ egyeztetést kezdeményez az érintett hatóságokkal, a bajba jutott vállalkozások számára pedig jogsegély szolgálatot indít. A károsultak kérdéseit a jogsegely@mtu.gov.hu e-mail címen fogadják.
Az
ügynökség által indított felmérésben eddig 2290 vállalkozás
nyilatkozott úgy, hogy tartozik neki a szállásközvetítő cég. Mindössze 5
százalék válaszolta azt, hogy ez az összeg 100 ezer forint alatti, míg
30 százaléknak 100-500 ezer forint közötti összeggel tartozik, 28
százaléknak 500 ezer és 1 millió forint közötti összeggel, 26
százaléknak viszont 1 millió feletti összeget nem utalt még el az online
platform. A közlemény szerint 34 százaléknál a rendszer nem a
késedelmes fizetést jelzi, hanem tartozást az oldal felé. Mindössze 15
százalék volt annyira szerencsés, hogy jelentős csúszással ugyan, de
megkapta a szállásdíjat.
Augusztus 11-ig várják a válaszokat
Az érintettek közel fele nehezményezte azt is, hogy a kifizetési határidő folyamatosan változik a felületen. A felmérés kiterjedt a tájékoztatás módjára is: a válaszolók 25 százaléka nem kapott semmilyen tájékoztatást, és ami szintén kifogásolható, hogy 25 százalékuk visszajelzése szerint a probléma kapcsán a Booking ügyfélszolgálata egyáltalán nem tudott segíteni.
A szolgáltatók válaszait augusztus 11-ig várja az ügynökség – olvasható az MTÜ közleményében.
Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek
0 Megjegyzések