Tovább nehezítik az autósok életét Budapesten. Úgy tűnik, további kerékpársávokat alakítanak ki egyes nagyobb forgalmú utakon, Kelenföldön pedig a parkolók válnak fizetőssé. Korábban lapunknak a Magyar Autóklub úgy fogalmazott: a fővárosi önkormányzat a kerékpáros közlekedés és az élhetőbb városi környezet érdekében a közúti közlekedés körülményeit rontó intézkedéseket hozott.
Úgy tűnik, tovább nehezítik az autósok életét Budapesten. Az I bike Budapest biciklis oldal Facebook-posztjában azt írja: „az M3-as metrópótlás végével a buszsáv helyén védett kerékpársávot alakítanak ki a Váci és Üllői úton. Elsőként a Váci úton lesznek bringasávok, majd júliustól az Üllőin is".
Szerettük volna megtudni a főváros sajtóosztályától, hogy igaz-e ez az információ, egyeztettek-e erről a különböző szervezetekkel. Valamint ennek értelmében mire lehet számítani a Váci és az Üllői úton, ha lesz buszsáv is, akkor csak egy-egy forgalmi sáv marad-e a többi járműnek? A kérdéseinkre egyelőre nem érkezett válasz, de információnk szerint a szándék egyértelmű – írja a Magyar Nemzet.
Pár hete dedikált kerékpársávot kapnak a biciklisek a Nagykörúton. Akkor Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke úgy fogalmazott: márciusban tizennégy pontban szedték össze a fővárosi környezettudatos struktúraváltás kérdéseivel kapcsolatos álláspontjukat. Szerintük a fővárosi önkormányzat a kerékpáros közlekedés és az élhetőbb városi környezet érdekében a közúti közlekedés körülményeit rontó intézkedéseket hozott.
Felsorolják, hogy ilyen többek között a Lánchíd lezárása, az M3 metrópótló buszsávok kerékpársávvá alakítása, a Pesti alsó rakpart kétütemű lezárása, a Kós Károly sétány lezárása, a Nyugati téri és más felüljárók elbontása és a két közúti sávos Rákóczi út.
Eközben bejelentették, hogy a DK-s vezetésű XI. kerület a parkolási díjakkal sarcolja meg az autósokat.
Kelenföldön pedig újabb parkolók válnak fizetőssé.
A részletek szerint mától a kelenföldi P+R parkolók őrzött, fizetős várakozóhelyként működnek a továbbiakban, öt év díjmentesség után. A díjfizetés bevezetésével ezen parkolók teljes egészében P+R funkciót tudnak majd betölteni, megszűnhet a hosszú távú, nem P+R jellegű parkolás jelensége, és könnyebb lesz parkolóhelyhez jutni – erről tájékoztatott az üzemeltető Budapest Közút.
Úgy tudni, reggel 6 és este 10 óra között alkalmanként 350 forintért lehet igénybe venni a P+R parkolókat, éjszaka – azaz 22 órától reggel 6 óráig – óránként 105 forint ellenében lehet parkolni. A kelenföldi P+R parkolók 0-tól 24 óráig üzemelnek az év minden napján, tehát hétvégén és ünnepnapokon is díjfizetés ellenében lesznek használhatók nappal és éjszaka egyaránt.
Budapest Közút közölte azt is, hogy az éjszakai díjfizetést a többi fővárosi tulajdonú, az általuk üzemeltetett, jelenleg is fizetős P+R parkolóban is bevezetik július elsejétől, köztük Kőbánya-Kispestnél, Hűvösvölgyben, az Örs vezér terén, a Pillangó utcában és Újpest-Városkapunál is.
0 Megjegyzések