Az amerikai Mondelez, Mars és PepsiCo vállalatok mindegyike erős forgalomnövekedést ért el tavaly Oroszországban.
Erről a Bloomberg számolt be.
A Mondelez Rus forgalma tavaly 38 százalékkal 1,1 milliárd dollárral nőtt az orosz adófelügyelethez benyújtott adatok szerint. A vállalat végül több mint kétszeresére növelte össznyereségét 2021-hez képest.
A nyereségességet az árképzés, a volumennövekedés és a reklámok felfüggesztése növelte - közölte éves jelentésében a Mondelez, hozzátéve, hogy Oroszország tavaly a konszolidált bevételének 4 százalékát tette ki.
A Mars, amely az 1990-es évek elején érkezett Oroszországba, tavaly 14%-os forgalomnövekedést könyvelhetett el, mintegy 1,9 milliárd dollárt, a nyereség pedig 58%-kal, 294,3 millió dollárral emelkedett.
A PepsiCo oroszországi bevétele 16%-kal nőtt, a nyereség pedig megnégyszereződött. A szénsavas italok gyártója közölte, hogy az oroszországi eladások 2022-ben a konszolidált nettó árbevétel 5%-át hozzák majd a vállalatnak, szemben az egy évvel korábbi 4%-kal.
Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek
0 Megjegyzések