Az amerikai gyártás után Németországban is megpróbálkoztak vele
1915 és 1922 között zajolott a gyártás, egészen pontosan Autoped Company of Long Island City jóvoltából. Ezek az úgynevezett autopedek kísértetiesen hasonlítottak a mai elektromos rollerekre, amelyeket sokan rajongásig imádnak, mások pedig a pokolba kívánják őket – írja cikkében a Földjáró.hu.
New York nem tartozik a legősibb nagyvárosok közé (1624 az alapításának éve), mégis minden egyes utcasarok, toronyház és metrómegálló tartogat valami izgalmas történetet. Mondhatjuk, hogy aranykorát a 20-as években élte, F. Scott Fitzgerald bestsellerei nagyszerűen mutatják be az akkori Nagy Almát. Ez az aranykor persze relatív, hiszen minden generációnak tartogatott valami egyedit és megismételhetetlent ez a csodás város. Térjünk most mégis vissza a Nagy Gatsby történetének korába.
Hihetetlennek tűnik, de a jellegzetes Ford T-modellek mellett megjelentek ekkor a gyors, kis helyet foglaló és praktikus járművek is, az úgynevezett autopedek is. Egyes modelleknek magában a kormányoszlopban volt az üzemanyagtartálya, később pedig az első sárhányó fölött helyezték el ezt. A legtöbb autoped kormányoszlopa lehajtható volt a helytakarékosság miatt.
Ezek a fürge, kis helyen elférő járművek azonban nem arattak akkora sikert, hogy tömegjárművé válhattak volna, de például a postások egy ideig előszeretettel használták. Az amerikai gyártás után Németországban is megpróbálkoztak vele, de végül ott is elhasalt az autoped-koncepció.
Ma pedig utódjával, az elektromos rollerrel városonként több ezer ember közlekedik A pontból B pontba.
0 Megjegyzések