Sokan még mindig hezitálnak, hogy a téligumit lecseréljék-e nyárira.
A napi átlaghőmérséklet a 7 fokot jóval meghaladja, viszont sokan az utolsó pillanatig hezitálnak, hogy lecseréljék-e a téligumikat az autóikon. Miért van szükség a gumicserére? A téli és a nyári abroncsok mintázata és anyagösszetétele is eltérő. Máshogy viselkednek télen egy mínusz 12 fokos, jégkásás, és máshogy egy plusz 70 fokra felmelegedett, nyári aszfalton.
A téligumik meleg időben hamarabb elkophatnak, és a nedves, vizes úton jobban csúszhatnak, mint a nyáriak. A csere előtt célszérű megvizsgálni a nyárigumik életkorát, melyet az abroncs oldalán lévő DOT-szám mutat meg (gyártás hete, éve). 7-8 évnél idősebb gumikat le kell selejtezni! A gumik állapotának vizsgálata is létfontosságú. Ha a profilmélység már csak 2-3 mm, akkor megérett a cserére, különösen, ha repedések is láthatók a felületén.
A gumiabroncsokban lévő levegőnyomás ellenőrzése is szükséges, és nem szabad elfeledkezni a pótkerék állapotának, valamint a benne lévő levegőnyomásnak a vizsgálatáról sem. A felszerelt gumiknak legalább tengelyenként meg kell egyeznie, de legideálisabb, ha négy egyforma gumi van az autón.
Hogyan tegyük el pihenőre a téli szettet?
👉 Tisztítsuk meg a szennyeződésektől a leszerelt kerekeket/abroncsokat.
👉 A felnire szerelt abroncsokat egymásra rakva vagy felfüggesztve, a leszerelteket állítva, időnként átforgatva száraz, hűvös, fénytől és fagytól védett helyen tároljuk.
👉 Takarjuk le egy ponyvával.
👉 Jelöljük meg, hogy hová voltak felszerelve az autón.
0 Megjegyzések