Melyik téli sport mennyi kalóriát éget el? A korizástól a szánkózásig


Melyik téli sporttal égetheted a legtöbb kalóriát?


A kutatások szerint nemcsak a téli sportok, de maga a hideg is segíthet a fogyásban. A mínuszokban a sport sokkal hatékonyabb, a kalóriák is könnyebben égnek, ezáltal a fogyás is gyorsabban beindul, mint átlagos hőmérséklet vagy kánikula esetén.

A téli sportok pozitív hozadéka amellett, hogy remek kikapcsolódást nyújtanak, az, hogy velük észrevétlenül dolgoztatja meg az izmokat, ezáltal formásodhatsz.

👉 A korcsolyázás a comb- és fenékizmokat dolgoztatja meg, így aki rendszeresen űzi, tavaszra igazán formás lábakra és feszes popsira tehet szert. Egy óra korizás nagyjából 400 kcal-t éget el.

👉 A síelés nagyon megdolgoztatja az izmokat. Egy óra 450 kalóriát éget el, közben fejlődnek az izmok, és a másodégés sem elhanyagolható. Ha nincs lehetőséged síelni, válaszd az ellipszistrénert viszonylag megterhelő fokozaton.

👉 A sífutás nemcsak a hosszabb távú edzés lehetőségét teremti meg, de a lábakat, a farizmot, a karokat, vállakat is megdolgoztatja. Egy óra 525 kalóriát éget el.

👉 A bakancsos, hegyi túrák amellett, hogy megdolgoztatják a comb- és farizmokat, növelik az állóképességet is. Egy óra alatt 500 kcal-t égethetsz el. Amennyiben egész napos túrát tervezel, két-három óránként legalább 6-800 kalória bevitelére és folyadékpótlásra van szükség, hogy bírd energiával.

👉 A téli bringázás a nehezítő körülmények miatt - havas talaj, intenzívebb erőkifejtés - akár 700 kcal-t is elégethet.

👉 Ki gondolta volna, hogy a szánkózással, bobozással is lehet közvetetten fogyni? Azzal, hogy gyalogosan mész fel a dombtetőre, alaposan megmozgatod az izmaidat. 550 kalóriát égethetsz egy óra önfeledt ródlizással.

👉 A curling - jégteke - ma már baráti társasággal is kivitelezhető: ez az a sport, ahol a jégen csúszó súlyok előtt eszméletlen gyorsasággal sepernek. A mozdulatok remekül megdolgoztatják a vállakat és karokat, egy óra seprés 300 kcal-t éget el.

👉 A snowboarddal - hódeszkázással - nemcsak az alakodat formálhatod, de az állóképességedet is növelheted. Óránként 451 kalória égethető el.

Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések