Egyre több gyermek vesz részt az oktatásban Magyarországon, és emelkedtek a tanári fizetések is - többek között ezt állapítja meg a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) éves oktatási jelentése, amelyről az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatott.
Az Education at a Glance 2020 kiadvány kedden jelent meg,
A köznevelés adatait ismertetve az elemzés megállapítja, hogy Magyarországon a 3-5 évesek 92 százaléka vesz részt óvodai vagy általános iskolai oktatásban (2018-as adat), míg az OECD-tagországok átlaga 88 százalék.
Magyarország 2017-ben az OECD statisztikai módszertana szerint a GDP 3,9 százalékát költötte oktatásra az alapfoktól a felsőfokig,
Kiemelték, hogy míg az OECD-tagországokban 2005 és 2019 között egy 15 éves gyakorlattal és a legfontosabb minősítésekkel rendelkező tanár fizetése 5-7 százalékkal emelkedett, Magyarországon a pedagógus-életpálya bevezetése előtti évhez viszonyítva
A tanárok kötelező óraszáma az OECD-átlagában 680 óra/év az általános iskola felső tagozatán, míg Magyarországon - elsősorban a rövidebb tanév miatt - 648 óra/év (az OECD 45 percnek számol egy tanítási órát).
Az elemzés a koronavírus-járvány hatásaira is kitért. Az iskolák újranyitása az OECD szerint jelentős mértékben függ az osztálylétszámoktól: Magyarországon az átlagos osztálylétszám az általános iskola alsó tagozatán 22 tanuló (OECD-átlag: 21), a felső tagozaton 21 tanuló (OECD-átlag: 23), így - közölte a szaktárca - adottak az eredményes védekezés lehetőségei.
Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek
Az Education at a Glance 2020 kiadvány kedden jelent meg,
ÉS JELLEMZŐEN AZ EGYES ORSZÁGOK 2017-ES OKTATÁSI ADATAIT MUTATJA BE.
A köznevelés adatait ismertetve az elemzés megállapítja, hogy Magyarországon a 3-5 évesek 92 százaléka vesz részt óvodai vagy általános iskolai oktatásban (2018-as adat), míg az OECD-tagországok átlaga 88 százalék.
KITÉR A JELENTÉS ARRA IS, HOGY MAGYARORSZÁGON 12 GYEREK JUT EGY PEDAGÓGUSRA, MÍG OECD-ÁTLAGBAN 14 GYEREK.
Magyarország 2017-ben az OECD statisztikai módszertana szerint a GDP 3,9 százalékát költötte oktatásra az alapfoktól a felsőfokig,
2012 és 2017 között az intézményenkénti ráfordítás a tanulószámban bekövetkezett csökkenést is figyelembe véve éves átlagban 6,5 százalékkal nőtt.
Kiemelték, hogy míg az OECD-tagországokban 2005 és 2019 között egy 15 éves gyakorlattal és a legfontosabb minősítésekkel rendelkező tanár fizetése 5-7 százalékkal emelkedett, Magyarországon a pedagógus-életpálya bevezetése előtti évhez viszonyítva
A NÖVEKEDÉS REÁLÉRTÉKEN IS 37 SZÁZALÉK VOLT, ELLENSÚLYOZVA A SZOCIALISTA KORMÁNYZÁS ALATTI JELENTŐS CSÖKKENÉST.
A tanárok kötelező óraszáma az OECD-átlagában 680 óra/év az általános iskola felső tagozatán, míg Magyarországon - elsősorban a rövidebb tanév miatt - 648 óra/év (az OECD 45 percnek számol egy tanítási órát).
Az elemzés a koronavírus-járvány hatásaira is kitért. Az iskolák újranyitása az OECD szerint jelentős mértékben függ az osztálylétszámoktól: Magyarországon az átlagos osztálylétszám az általános iskola alsó tagozatán 22 tanuló (OECD-átlag: 21), a felső tagozaton 21 tanuló (OECD-átlag: 23), így - közölte a szaktárca - adottak az eredményes védekezés lehetőségei.
Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek
0 Megjegyzések