A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Superenduróval „durrantanának” Maros megyében

Az ország legnagyobb és leglátványosabb terepmotorozási pályáját készülnek megépíteni a Marosvásárhely közelében fekvő Csittszentivánon. A cél visszahozni a múlt század második felében megélt hangulatot, amikor a vásárhelyi Hidegvölgybe tízezrek látogattak ki egy-egy országos bajnoki futamra. Ugyanakkor ez lenne Románia első superenduro-pályája.

Huszonkét és fél hektáros terület ingyenes átadására-átvételére írt alá szerződést Mezőpanit polgármesteri hivatala a megyei önkormányzattal.

A nagyközség terepmotorozási pálya kialakítása céljából adományozta a csittszentiváni határban lévő hatalmas területet.

Az elképzelések szerint itt autó-, motor-, kerékpár, kvad- és szánversenyekre hoznának létre két pályát. A természetes körülmények adottak: a pályák a falutól félreeső helyen, nem távol a Marostól, az erdő szélén, dombok közt kacskaringóznának. A létesítményt két irányból is meg lehetne közelíteni: Csittszentiván, illetve Malomfalva felől. Ugyanakkor az sem elhanyagolandó, hogy a beruházás nem a nulláról kezdődne, hisz

helyi lelkes fiatalok hat évvel ezelőtt kialakítottak egy crossmotorozásra alkalmas terepet.

Bajnoki futamot ezen még nem rendeztek, de több, hangulatos és színvonalas versenynek volt a helyszíne, amelyre akár nyolcvan sportoló, valamint két-háromezer néző is begyűlt.

A megyei tanács az általa épített és működtetett Transilvania Motor­ring­re és annak szakembergárdájára bízta a projekt megvalósítását. A Csergedi-tető szomszédságában lévő gyorsasági pálya menedzsere, Thomas Moldovan a Krónikának elmondta, hogy tanulva a ring létesítése körül elkövetett hibákból, ezúttal sokkal körültekintőbben állnak neki a tervezésnek.

Éppen ezért hazai és külföldi szövetségekhez és szakemberekhez fordultunk, akik még a tervezési szakasz előtt elláthatnak tanácsaikkal” – mondta el Thomas Moldovan. A gyorsasági pálya vezetője ezzel a ring visszásságaira utalt, amelyről átadása után derült ki, hogy bizonyos szakaszokon módosításokra szorul. Mivel a pálya uniós forrásból épült, minden utólagos változtatás külön eljárást igényel. A megyei tanács a crosspályákra is EU-s pénzeket hívna le, de amennyiben ez nem sikerül, saját költségvetéséből látna neki a terep kialakításának.

– vázolta az elképzeléseket Moldovan. A superenduro-pálya megépítésével egy új, külföldön jelentős közönségsikernek örülő sportág ütné fel a fejét Romániában. Hogy mindez mennyibe kerülne, még csak hozzávetőlegesen sem lehet tudni. Egy biztos: az önkormányzat az idén az előtanulmány elkészítésére fókuszál, a tervezési és építkezési tender kiírása 2021-re marad.

A Maros Megyei Tanácsnak már csak azért is komolyan kell vennie a megállapodásban szereplő határidőt, mert a szerződésben a mezőpaniti önkormányzat kikötötte, hogy 2021 végéig a beruházást el kell kezdeni – különben a terület visszakerül a község nevére.

– adott hangot derűlátásának Bodó Előd Barna, a nagyközség elöljárója. A polgármester, aki méltányolja a Csittszentiváni Fejlesztési Egyesület néhány évvel ezelőtti kezdeményezését, úgy érzi, a pálya átalakításával és fejlesztésével szintet lépnek. Ez a helyi és környékbeli amatőr és hivatásos motorosoknak is jó, a sportág rajongóinak is hasznos. A szentiváni Gálfi Csaba Zalán, aki az amatőr terepmotorosok kategóriájában országos címmel büszkélkedhet, gazdasági és turisztikai fellendülést is vizionál, amennyiben a jelenlegi 950 méteres pályát sikerül meghosszabbítani, kiszélesíteni, érdekesebbé tenni.

Különben a csittszentivániak és panitiak területfelajánlását a megyei önkormányzat elképzelése megelőzte. Péter Ferenc tanácselnök elárulta, ők azon voltak, hogy a Transilvania Motorring szomszédságában vásároljanak telket, amikor érkezett a megkeresés. Szerinte, ha már a két önkormányzat szándéka találkozott, a megyei tanácsnak mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy kihasználja a kedvező feltételeket.

Erre komoly igény mutatkozik, hiszen Marosvásárhelyen és környékén jó évtizedekig hagyományos és népszerű sportágnak számított a terepmotorozás.

A kilencvenes évekig tízezrek vonultak ki a Hidegvölgybe egy-egy országos futamot végigszurkolni. A látvány mellé sikerélmény is társult: az IRA (későbbi ISECO) motorosai mindig a legjobbak közé tartoztak. Florin Pop, Gagyi Péter, Pákai György és társaik sorra nyerték a bajnoki címeket.

Belföld ➤ Külföld ➤ Sport ➤ Gazdaság ➤ Kultúra ➤ Bulvár ➤ Életmód ➤ Receptek

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések