Szálkás testet, formás izmokat csinálnak: 7 étel, amit enni kell, ha erősítesz

Az izomépítéshez nem csak súlyok kellenek, a táplálkozás is nagyon fontos.

Amikor az ember szálkásítani szeretne, nemcsak arra kell odafigyelnie, mennyit eszik, és mennyit edz, hanem arra is, hogy milyen tápanyagokkal táplálja a testét és az izmait.

Nem a fehérje az egyetlen fontos tápanyag, amelyre az izmoknak szüksége van a növekedéshez. Valahányszor az ember rendesen megdolgoztatja a testét, az izomrostokon mikrorepedések keletkeznek. Ezeknek a mikrorepedéseknek a gyors helyreállításában számtalan tápanyag szerepet játszik.

Izomnövelő tápanyagok

Az alábbi hét vitamin és ásványi anyag különösen sokat tesz azért, hogy az izmok szépen kirajzolódjanak. Mutatjuk, miben találhatod őket, és milyen hatásai vannak annak, ha edzés mellett rendszeresen beépíted a forrásaikat az étrendedbe.

Edzés után érdemes bedobni egy marék mandulát. Ez az olajos mag gazdag E-vitaminban. Az E-vitamin antioxidáns, amely segíti a sejtmembránoknak a regenerálódásban.
A D-vitamin legjobb forrása a napfény, de számos ételen keresztül is hozzá lehet jutni, illetve telente érdemes étrend-kiegészítő formájában is fogyasztani. Ez a vitamin szerepet játszik az izomnövekedésben, a csontok fejlődésében és egészségében is.
A B-vitaminok mindegyike szerepet játszik az izomépítésben. A B1-, B2-, B3-, B6-, B7- és B12-vitaminok a szervezet összes folyamatában közreműködnek. Többek között ilyen a fehérje-anyagcsere is, amely meghatározza, milyen gyorsan fognak épülni az izmaid. A B-vitaminok sok ételben jelen vannak. 
A magnézium legjobb forrásai a különböző olajos magok, mint a lenmag, de számtalan egyéb ételből is hozzá lehet jutni. Ez az ásványi anyag kiemelten fontos ahhoz, hogy az izmok megfelelően működjenek. Nem véletlenül ajánlják izomgörcsök ellen.
A kalcium fő forrásai a különböző leveles zöldségek vagy a tejtermékek, de sok más élelmiszerben is megtalálható. Ez a másik fontos ásványi anyag, amely elengedhetetlen az izmok és a csontok egészségéhez. Szerepet játszik az izom-összehúzódásban, ezért közvetlenül is hatással van az izomnövekedésre.
A halolaj elképesztő fogyókúrás tulajdonságokkal bír, amellett az izomépítést is segíti. Az ómega-3 zsírsav megtalálható az olajos magvakban, vagy az olajos halakban, mint a lazac és a pisztráng. Támogatja az edzés hatását, fokozza az izmok vérellátottságát, valamint csökkenti a fehérjebomlást, és gyorsítja az izmok helyreállítását.
A C-vitamin az izomépítést is támogatja, mégpedig úgy, hogy gondoskodik az erek egészségéről és ezáltal az izmok vér- és oxigénellátásáról is, és minél jobb az izmok vér- és oxigénellátása, annál gyorsabban épülnek. Fogyaszd az alábbi ételeket, hogy megfelelő mennyiségű C-vitaminnal táplálhasd a testedet.
Persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy az izmok épüléséhez a téglát a fehérjék jelentik, ezért fontos, hogy jó minőségű fehérjében gazdag legyen az étrended, ha szálkásítani szeretnél.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések