Breaking News

Hirdetés

Nem mindig a drága a jobb: a legolcsóbb szuperételek

Mióta bizonyos élelmiszereket szuperételeknek kezdtünk nevezni, azóta él sokakban a tévhit, hogy ezek csakis drágák és import termékek lehetnek. Túl lett misztifikálva a téma, mert valójában a legjobb szuperételek itthon is megtalálhatók, sőt, gyakran a legolcsóbb termények közül kerülnek ki - írja a Life.hu.

alma

Habár nálunk az egyik legkönnyebben elérhető gyümölcs, nem is számolunk vele szuperételként, pedig régen gyógynövényként tartották számon. A-, B-komplex és C-vitaminban is gazdag. Ásványi anyagok közül magnéziumot, vasat, káliumot, foszfátot tartalmaz, ráadásul a rosttartalma is igen magas, mellette vértisztító hatású. Salaktalanító hatása segít a méregtelenítésben, a glükóz pedig elűzi az édesség utáni vágyat. Kutatók kiderítették, hogy a nagy mennyiségű flavonoidot tartalmazó zöldségek és gyümölcsök, mint például az alma is, gátolják a hízást. A flavonoidok antioxidáns-tartalma ugyanis csökkenti az élelmiszerekből felszívódó energia mennyiségét. Az almában lévő savak a belekre és a májra fejtik ki jótékony hatásukat, illetve a fáradságot is enyhítik.

fokhagyma

Már az ókori görögök, rómaiak is ismerték és gyógyszerként használták. Antibiotikus hatású, baktérium-, gomba- és vírusölő, véd a fertőzésektől, szuper immunerősítő. Tisztítja az ereket, jótékony hatással van a vércukorszintre és a koleszterinszintre is. Antioxidáns-tartalmánál fogva felveszi a harcot a káros szabadgyökökkel, amik többek között a rákos megbetegedések kialakulásában játszanak szerepet. Magas a kéntartalma, az almához hasonlóan sok flavonoidot tartalmaz.

savanyú káposzta

A savanyú káposzta rendkívül gazdag C-vitaminban, de B6- és K-vitamint is tartalmaz. Ásványi anyagok közül bővelkedik nátriumban, vasban, mangánban, folsavban. Az erjesztő eljárás miatt a káposzta probiotikussá válik, azaz kifejezetten barátja a gyomornak. Segíti a bélflóra egyensúlyát, hiszen megnöveli a belekben a jó baktériumok arányát. A szervezet ellenálló képességét, az immunrendszer egészségét erjesztett ételekkel kifejezetten jól támogathatod, hiszen helyreállítják a bélflórát, azt pedig nem árt tudni, hogy a bélrendszer a legfontosabb immunszerv. Mivel kalóriatartalma igencsak alacsony, viszont rostot és lassú felszívódású szénhidrátot is tartalmaz, kifejezetten jól illeszthető be a diétába. Csak hab a tortán, hogy fogyasztásával a bőrödet is széppé, üdévé varázsolhatod.

brokkoli

Relatíve az olcsó kategóriába tartozik a brokkoli is. Közismert az immunerősítő hatása, és rendkívül magas az antioxidáns-tartalma. 100 grammja mintegy 89 mg C-vitamint tartalmaz, ami elképesztően magas szám, de A-, B-, E- és K-vitamin is van benne. Az ásványi anyagok közül a magnézium-, a kalcium-, a cink- és a vastartalma kiemelkedő. Alacsony a kalóriatartalma, és rengeteg rostot tartalmaz, így fogyókúrázóknak is ideális. Javítja a vérkeringést, véd a vérszegénység ellen. Csonterősítő, de az ízületekre is jó hatással van. Jótékony hatásait leginkább a párolás során tudja megőrizni.

zabpehely

A zab igazi vitamin- és ásványianyag-bomba: tamin (B1-vitamin), szelén, E-vitamin, magnézium, foszfor, cink, mangán és vas is található benne. Ha reggelire egy tál zabkását fogyasztasz, nem kell aggódnod amiatt, hogy két óra múlva már a büfében állsz sorba csokoládéért. A zab eltelít: egy adag körülbelül 150 kalóriát tartalmaz; 4 gramm rostot és 6 gramm fehérjét, így nagyban hozzájárul a napi ajánlott bevitelhez.

Nincsenek megjegyzések