Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Azt tudtátok, hogy Gyurcsányék eladták az autópályákat külföldieknek, amiért 2038-ig fizetnünk kell?

Az ország legnagyobb kiárusítója, Gyurcsány Ferenc olyan szerződéseket kötött külföldi gigavállalatokkal, amelyek árát mind a mai napig nyögjük.
Az autópálya-matrica októbertől 500 forinttal, januártól pedig az e-útdíj 5,8 százalékkal emelkedik majd. Bizonyára kevesen tudjátok, és még kevesebben hiszitek el, de 2013 óta nem változtak az útdíjak.

Jogosan vetődik fel a kérdés, hogy hová kerülnek az útdíjrendszerbe befizetett összegek?

Nos, a válasz nagyon egyszerű.

A közutak használata pénzbe kerül, a múlt évben összesen 216 milliárd forintot jelentett mindez. Az útdíjrendszer 2018-ban pedig nettó 187 milliárdot termelt az állami költségvetésnek. Azaz termelne, de a bevételek jelentős része elmegy Gyurcsány előnytelen szerződéseire.

Többek között az is kiderült, hogy a közutak fenntartása megközelítőleg 80-90 milliárd forintba kerül, de emellett az államnak évente ki kell fizetnie egy 110 milliárdos koncessziós díjat az autópályák tulajdonosainak. Bármennyire is meglepő, Gyurcsányék még az autópályákat is eladták a külföldi befektetőknek.

Az M5-ös és az M6-os autópályák építési költségeit többszörösen fizethetik ki az adófizetők 2031-ig és 2038-ig, hiszen ekkor járnak le a gyurcsányi szerződések.

Amúgy ezeket a szerződéseket az állam nem tudja felmondani, tehát a költségvetésbe befolyt összegeket magánkézben lévő külföldi cégeknek kell kifizetnie.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések