A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Ez ám a független felmérés: Háromezer forintért vásárolja a Soros-szervezet a migránssimogató véleményeket

Háromezer forintos utalványokért vesz véleményeket a Soros György nemzetközi spekulánshoz tartozó Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület. A civil szervezet ezzel honorálja egy VIII. kerületi felmérés résztvevőit. Nem csupán az a kérdés, vajon egy-egy menekültügyi kérdésben megvásárolt vélemény mennyit ér, de az is, mennyire lehet szakszerű egy ilyen módszertanú kutatás.
„Józsefvárosiak, figyelem! Egy nemzetközi kutatás részeként a VIII. kerületi lakosok véleményére vagyunk kíváncsiak a menekültek befogadásával kapcsolatban. Jelentkezni ezen az űrlapon lehet… A kutatásban (a csoportos beszélgetésben) való részvételért 3000 forint értékű utalványt tudunk felajánlani” – közölte Facebook-oldalán a Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület, amely a hvg.hu információi szerint tavaly mintegy 19 millió forintos támogatásban részesült a Soros György nemzetközi spekulánshoz köthető Nyílt Társadalom Alapítványtól.

Most az is kiderül, milyen áltudományos célokra költi a Menedék Soros pénzét. Az illegális migránsokat korábban nyíltan segítő civil szervezet ugyanis egy nemzetközi, fókuszcsoportos felméréshez keres alanyokat, akiktől vélhetően ugyan nem várják el a migrációt támogató véleményeket, de az biztos, hogy felmérésük marketingszakmai szempontból is hibás és csak elfogult eredményhez vezethet.

Önmagában sem jogi, sem szakmai szabályt nem sért, hogy háromezer forintos vásárlási utalványokkal fizetnek azoknak, akik részt vesznek a menekültek befogadásáról szóló beszélgetésen, az ilyen juttatást motivációs csomagnak nevezik. Ugyanakkor a motivációs csomag eleve erősíti a válaszadók megfelelési kényszerét, ezt a Facebook-felhíváshoz hozzászólók is megjegyezték.
„Nem tűnik tudományosnak a felmérés. Kérdezetteket nem jelentkezés, hanem lakcím szerinti véletlen kiválasztással szokás találni. Így – főleg a pénzzel megspékelve – befolyásolva lehet az interjúalany, illetve az is lehet, hogy épp a szélsőjobbos xenofóbok jelentkeznek, de reprezentatív felmérésről semmiképpen sem beszélhetünk” – feszegette az oldal egyik olvasója.

A marketingesek a fókuszcsoportos felméréseket olyan esetekben használják, ahol a kutatási alanyok tudat alatti motivációit is vizsgálják. Hogy miért éppen a VIII. kerületi lakók tudat alatti migránspártiságát/migrációellenességét vizsgálják, azt nem tudni, de azt igen, hogy az ilyen felmérések eredményei nem tekinthetők reprezentatívnak, nem hoznak statisztikai jellegű, számszerűsíthető adatokat, ezért nem is alkalmazzák olyan témák esetében, amikor nagyon erősek a társadalmi elvárások.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések